21. toukokuuta 2016

Uusia uutuuksia

kuva ei periaatteessa liity postaukseen mitenkään, mutta julkaisenpas sen kuitenkin :D
Tiedättehän varmasti sen ilon ja helpotuksen tunteen, kun löydätte johonkin tilaisuuteen Sen Oikean asun ja sitten sitä seuraa se järkytyksen humahdus, kun sitä tajuaa, että pitää hankkia myös kengät? Mä tosiaan ensin panikoin sen puvun kanssa kunnes seuraavana päivänä vedin sen uudestaan ylleni ja nolostuksekseni tajusin, että eipä sen puvun mittasuhteissa mitään vikaa olekaan, mä en vain ollut huomannut heti kuinka pitkä se vetoketju oli. Kun vedin vetoketjun kokonaan auki, niin johan se "kummallisen kittana" vyötärökin suureni :D Joten sen sijaan että käytän kolme kertaa puvun hinnan ompelijalla teetettäviin piennenyksiin, tilaan saman mekon numeroa pienempänä. Eiköhän asia ole näin soijapihvi.


En ole kovin paljon uhrannut ajatusta kengille, sillä kuka niitä kenkiä nyt niin kamalasti tuijottaa? Ensimmäisenä se katse osuu siihen mekkoon sekä hiuksiin ja meikkiin, joten kengät jäävät aika vähälle huomiolle. Näin mun mielestä ja mun kokemuksesta.
Mutta tänään sitten cittarissa sain päähänpiston käväistä kenkäkaupassa, ja siellä huomasin heti nuo yo. kuvan valkoiset ihanat pitsiavokkaat! Kokeilin niitä ja peep toen ansiosta ne myös pysyy jalassa, sillä yleensä mun on ihan turha edes kokeilla avokkaita, ne kun eivät pysy jalassa.
Jätin kengät kuitenkin kauppaan ja ajatuksen muhimaan, ja parin tunnin päästä kävin hakemassa ne keskustan kenkäkaupasta, sillä se myyjä silloin aiemmin kertoi, että tätä paria on koko Seinäjoella vain kaksi paria.
Ja olen tyytyväinen! Nuo sopii todella hyvin yhteen sen vaaleanpunaisen mekon kanssa! :)


Olen muutenkin täydentänyt (urheilu)vaatevarastoja, ja tässä niistä pari löytöä.
Vasemmassa kuvassa tuo älypuhelimen vyötärölaukku (kuka muistaa vielä ne ajat, jolloin vyötärölaukku oli tosi in? :D), ja on muuten todella hintansa väärti! Ensin mietin sitä käsivarteen kiinnitettävää, mutta se oli niin iso ettei siitä olisi tullut yhtään mitään. Tämänkin vyötärölaukun vyötärönympärys on melko suuri ja sitä joutuu koko ajan kiskomaan lonkkaluiden kohdalle, mutta muuten täysi kymppi. Mun puhelin on suht. iso, joten siitä plussaa, ja siinä on vielä erillinen tasku avaimille ja minisnackeille.
Oikeassa kuvassa (miten onkaan imarteleva kuvakulma :D) uudet mustat trikoot ja softshell-takki. Olen todella pitkään etsinyt tuon tyylistä takkia, ja nyt sitten löysin sen alesta. Hihat vaan ovat vähän pitkät, samoin takin helma, mutta muuten hyvä.


Jos tällä uutuuslinjalla jatketaan, niin uusin Skyr tuli kokeiltua, tyrni. Verrattuna muihin Skyreihin, niin mä en vakuuttunut. Ei ollut sattumia lainkaan mutta ei hirveästi makuakaan. Mun ehdoton ykkönen Skyreistä on se 2% Creme brûlee (nyt kun olen uskaltanut kohdata tuon Skyr-pelon), ja näistä rasvattomista karamelli-poppari. Mutta jos tykkää tyrnistä, niin tämä varmasti on mieleinen :)
Ja toinen uusi tuttavuus on tämä Leaderin pb-prodepatukka ja sanonpa vaan, että melkoinen pettymys. On nämä USA-vaikutteiset patukat huomattavasti parempia kuin Leaderin muut so lo-carbit, sillä nämä eivät ole semmoisia tuhannen jauhopatukoita, mutta ei paljon lohduta. Lisäksi polyolit aiheuttivat kivan turvotuksen, oli vielä neljän tunnin jälkeen tuskainen olo. Joten en voi suositella tätä.


Mainitsin tässä yhdessä postauksessa soijarouhepihvit, joita olen nyt viikon ajan kokeillut. Muistin, että mullahan on sekä soijarouhetta että sitä isompaa (soijapaloja??) versiota kaapissa - ollut varmaan kaks ja puoli vuotta - ja ovat jääneet käyttämättä. Päätin sitten kokeilla soijarouhepihvejä, ja niistä resepti tähän.

Soijarouhepihvit,
n. 10 pihviä

2 dl soijarouhetta (käytin tummaa)
1 dl vettä
1 kananmuna
1 punasipuli
2 tls valkosipuli Creme Bonjouria
mustapippuria
jauhelihamaustetta

1. Sekoita soijarouhe ja vesi ja anna turvota.
2. Pilko punasipuli ja sekoita se sekä muut ainekset turvonneen soijarouheen sekaan.
3. Tee taikinasta pihvejä uuninpellille. Paista about 25 min. 200 asteessa.

Soijarouhe ei maistu miltään, joten mausteita saa ja pitää laittaa paljon! Mä en pysty enää syömään kovin mausteista ruokaa, joten vähän arastelin mausteiden suhteen, mutta siltikin pihvit jäivät vähän sinne päin -maustetuiksi.
Myöhemmin annoin lisämakua sinihomejuustolla, ja etenkin mausteisen salaatin kanssa nuo pihvit sopivat hyvin. Olen ahkerasti altistanut itseäni pastapelolle hakemalla salaattibaarista salaattia pastalla, ja keitin tässä yksi päivä uusia pottuja. Tosin jostain syystä uudet perunat maistuvat aina paremmilta jonkun muun tekemänä.. :)

uusi taitaa olla tämä toppikin :)


Muistakaahan huomenna katsoa peli ja kannustaa Suomi voittoon!

9 kommenttia:

  1. Hei! Mun on pitänyt jo pitkään sanoa ja vähän kysyä tästä sun balettikäsien tarinasta! Kun olen huomannut että "liftaat" tosi pahasti peukuilla kun tanssit, ne on aina kämmenen jatkeena. Peukaloitahan ei kuulu esitellä vaan ne tulisi "piilottaa", hyvä harjoitus siihen on jo esim satubaletissa opetettava keskisormi ja peukalo yhteen jotta peukalon optimaalinen asento löytyy. Tanssit muuten niin itsevarmasti mutta peukut paistaa sieltä silmään.:D peukku saa olla kuitenkin siellä kämmenen sisäpuolella keskisormen kohdilla niin että peukun pää osoittaa ensimmäistä niveltä. :) muuten jatka samaan malliin!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä aina sanonkin, että mun kädet on samalla sekä mun vahvuus että heikkous :D
      Mutta olet ihan oikeassa! Mä tiedän kyllä täysin miten mun pitää pitää kädet ja sormet, ja aina treenien alussa tangolla mä vielä sen muistan ja kiinnitän huomiota. Mutta sitten keskityn yleensä niin paljon jalkoihin enkä muista enää kiinnittää yhtä paljon huomiota sormiin ja huomaan sitten videolta lopputuloksen.
      Mutta kiitti vinkistä, pitää muistaa käsiä ja sormia enemmän :)

      Poista
  2. Olen tismalleen samaa mieltä juhlakengistä. Olennaista on mun mielestäni se mekko ja hiukset, kengät on se pakollinen paha mikä vie juhlabudjetista sen harminloisen 15-30e. Jos juhlat on vielä sillee kotioloissa, niin eihän niitä kenkiä aina edes käytetä. Toisin kuin mun siskoni, en ole muuteskaan mikään kenkähullu. Paljon mielummin shoppailen paitoja, housuja ja hameita. Kengät tulee oikeestaan aina mulla ostettua vaan tarpeeseen, koska jostain syystä ajattelen että se on silleen tuhlausta ostaa kenkiä, jos on jo parit hyvät. Tämä jostain syystä ei koske niin tiukasti sitte niinä paitoja ja housuja :D
    Kivat myös noi uudet urheiluvaatteet, itsekin tarvisin kipeästi tollasen vyölaukun! Oh dog en koskaan kuvitellut sanovani näin :DD Mulla on nyt lenkeillä tullut pidettyä puhelinta rintsikoissa kuin jollakin teinillä, mutta ei sille vaan oo muuta paikkaa. Omistan sellasen käsivarteen laitettavan systeemin, mut en oikein pidä siitä. Mulla on aika paksu käsivarsi, nii sitte se kännykkätasku tekee siitä vielä jotenki sellasen isomman ja raskaan mikä ei vaan jotenkin tunnu luontevalta. Lisäksi olen miettinyt, että se täytyy laittaa aika kireelle jotta pysyy, nii mitenköhän se vaikuttaa verenkiertoon :/

    ps. aloin muuten kattoo youtubesta sitä Bunheads-sarjaa, josta mainitsit joskus ikuisuus sitten! Tykkään kauheesti sen sarjan sellasesta esteettisyydestä, se Fannyn talo, puutarha ja tanssistudio sekä se guesthouse missä se Michelle asuu on kaikki tosi kauniita. Montako kautta sitä on? Musta youtubessa taitaa olla vaan yks kausi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos! Mä luulin olevani ainoa joka ajattelee (juhla)kengistä näin! Toki perhejuhlat ja jokin muussa paikassa pidettävät juhlat ihan eri asia, ja jälkimmäiseen kenkiä miettii enemmän. Mutta kun juhlat on kotona ja sisällä ei kenkiä pidetä, niin kuka niihin kiinnittää huomiota?

      Todella voin suositella tuota vyölaukkua! Ostin tuon Clas Ohlssonilta, hintaa taisi olla 35e. Hinta siinä vähän kirpaisi, mutta tuohon todella mahtuu viisituumainen puhelin, joten on se kyllä hintansa arvoinen.

      Bunheadsia ei ole telkkarista ainakaan tullut kuin se yksi kausi, olisi ihanaa jos tekisivät siihen lisää jaksoja, mä kans tykkään siitä sarjasta! :)

      Poista
  3. Ainiin höh, unohdin puolet asiastani!
    Ei liity tohon sun kirjoitukseen, mutta mun piti kysästä sulta noista Intermezzon puvuista, että onko ne yleisesti ottaen pieniä/lyhyitä? Porsellilla näyttäis olevan vaan tollanen tosi yleismaalinen kokotaulukko, mikä on sama melkein kaikissa puvuissa. Siellä on vaan mainittu seuraavasti:
    medium 5'2"-5'6" / 110-128lbs
    large 5'5"-5'9" / 126-146lbs
    Itse olen noissa feeteissä ja poundeissa 5'3 ja 125lbs eli M pitäis olla hyvä, mutta vähän jänskättää että jos se on kuitenkin liian lyhyt, pitkäselkäinen kun olen. Toisaalta en tietystikään halua liian isoa, roikkuvaa pukua :D Nii mietin että osaatko sanoa Intermezzon puvun pituuksista, tai osaisitko heittää veikkausta, kumpa koko mun kannattaisi ottaa? Lisäksi meinasin vielä kysyä tuosta Porsellista, että vaikka se ei annakaan valita mistään lähetysmaaksi Finland, niin ilmeisesti sulla (ja muillakin bloggaajilla) on toi Porselli toimittanut myös Suomeen ihan mutkattomasti tilauksia? Kiitos kovasti jos viitsit sanoo mielipidettä näihin mun kysymyksiin!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hmm... verrattuna Blochin pukuihin Intermezzo tekee aika pitkäselkäisiä pukuja. Mä olen kans pitkäselkäisempää sorttia pituuteeni nähden ja Intermezzon (ja Capezion) puvut ovat mun suosikkeja koska puvut on mulle tarpeeksi pitkiä.
      Puuvillaiset puvut ei jousta ihan yhtä paljon kuin ne ei-puuvillaiset (mitä spandexia ne ikinä ovatkaan), joten kannattaa miettiä vähän tuota materiaalia kans jos mietityttää onko puku tarpeeksi pitkä.
      Mä käytän Intermezzon (ja Capezion) puvuista kokoa M, joten veikkaan että kyllä se sullekin sopii :) Totta kai jos mietityttää, niin silloin ota isompi koko. Isompaa voi aina pienentää, ja voithan myydä sen Facen balettikirppiksellä :)

      Porselli kyllä toimittaa Suomeen ihan mutkattomasti. Mä taisin lähettää heille sähköpostia ja sain sitten ohjeeksi miten täyttää sen tilauslomakkeen. En valitettavasti muista enää miten se piti täyttää, mutta laita ihmeessä säpöä niille :)

      Poista
    2. Tuun pukukeskusteluun mukaan :D Eli tosiaan mä tilaan aina tanssikamani tuolta Porsellilta. Ne toimittaa aika pienillä postikuluilla Suomeen ja usein ihan omaan postilaatikkoon asti kamppeet, jos ei ole kovin suurta tilausta siis. Siinä maa kohdassa ei pysty valitsemaan kuin Britit, mutta se ei haittaa. Kirjottaa sinne osotteeseen vaan pokkana Finland, niin tulee kyllä perille :D.

      En tiedä onko tästä mitään hyötyä, mutta oon 170cm ja mulla on kans aika pitkä selkä ja Intermezzon (sekä So Dancan) puvuista mulle menee melkein järjestään 6 eli L koko. Joskus se L koko on niinkun liian pitkä, mutta harvoin häiritsevän paljon.

      Poista
    3. Okei kiitos molemmille! Taidan taipua siihen L:ään. Kuten Heidi sanoit, helpompihan se on liika isoa koittaa pienentää kuin koittaa saada liian pientä sopivaksi. Mulla on myös Capeziolta pari L-kokoista pukua, jotka molemmat on ollut hyviä :) Intermezzo on itelleni vaan (vielä) tuntematon merkki nii ajattelin että onkohan se näitä "pieniä" kokoja (Plume, Bloch) vai sitten isompaa (Capezio). Heti kun palkka tulee niin kauan harkittu (kuolattu) tilaus lähtee menemäääännnn jeei!! :DD

      Poista
    4. Intermezzo on vähän isompaa kokoa, menee aikalailla Capezion kans rinnakkain :) Mitä sä meinaat tilata Porsellilta?

      Poista

Kommentoi, vaikuta ja ilahduta