7. huhtikuuta 2016

Something new


Kevät tuo mulle aina sen saman ongelman: vaateongelman. Vaateongelman, joka alkaa päällystakista. Mä ostan lähes joka kevät uuden takin, ja viime keväänä etsin sitä oikeaa trenssiä, jonka löysin Vilan alennusmyynnistä. Sitä trenssiä en käyttänyt kuin pari kolme kertaa, sillä mä en tarennut sitä käyttää ja toiseksi se oli mulle aivan liian iso, jopa XS-kokoisena. Nyt sitten vedin trenssin päälle, mutta nääh. Ei se pieni ole, mutta kun käsivarsia tuo kunnolla eteen, takki rupeaa kinnaamaan selästä. Lisäksi se on vähän muodoton ja nielaisee mut lyhyenä ihmisenä hyvin helposti. Joten taitaa jäädä se trenssi taas tuonne roikkumaan.
Pari päivää sitten satuin käymään Vero Modassa, ja nyt löysin Sen Oikean Kevättakin, ja kävin sen tänään sieltä hakemassa. Tavallinen beigenvärinen parka, jollaista en olisi vielä viime vuonna vetänyt ylleni. Olen ollut nahkatakkityttö - kulkenut erivärisissä nahkarotseissa vuodesta toiseen - ja pitänyt parkatakkia rumana. Mutta nyt se oli just sellainen jota olen etsinyt: vähän pidempi, vähän löysempi. Vähän erilaisempi. Eikä hintakaan ollut kovin paljoa, 49,95€.

no se parka!
Noin kittanaa kuin mallin ylle on ängetty en sentään hankkinut - vihaan yli kaiken kireitä vaatteita, ja mulla on sietämistä jopa vartalonmyötäisissä. Mua ahdistaa jos vaate kinnaa jostakin, ja takin haluan olevan vähän väljempi. Joku toinen voi sanoa, että takki on mulle turhan iso, mutta tärkeintä on se, että mä viihdyn siinä.
Ja mä viihdyn!
Tuon parkan lisäksi tilasin vihdoin ja viimein oman tutun eBaysta (klik!) sekä nilkkurit (klik!) mustana. Pakko sanoa, että tuo eBay on ihan loistava paikka! :D


Mutta toinen asia onkin mun selkä.
Kävin tänään treenaamassa ja perinteisesti otin muutamat kuvat ja pari videota (ne lopussa), ja arvatkaa vaan mun yllätys kun huomasin mun selän asennon tuossa attitudessa. Mun kyfoottinen yläselkä on lähes suora, mitä ei ole tapahtunut ei herran elämään! Muutenhan tuossa attitudessa ei paljon attitudea ole, jalka ei koskaan tule nousemaan kovin korkealle, mutta tuo selkä mun suurin ilon aihe olikin.
Tätä ei ymmärrä kukaan muu kuin selkävammainen, jolle on sanottu ettei tilanne tästä kohene. Kun tanssitunneilla ei enää puututtu mun kumaraan selkään, koska sille ei ollut mitään tehtävissä. Kun ei enää halunnut tehdä arabeskejä tai attitudeja, koska aina oli tuloksena itku.
Joten mä olen riemuissani, ja piru vie aiheesta!

Muutenkin olen laittanut videoista merkille, että mun selkä ei ole niin paha kuin aiemmin, ja tästä on kiittämistä liikuntaa. Olen saanut useasti haukut liikunnasta parantumisprosessin aikana, haukkuja siitä ettei tämä ole tervettä, haukkuja siitä enkö ymmärrä mitä tämä voi tehdä mun kropalle.
Mutta se liikunta tekee myös tätä: ylläpitää ja parantaa mun vointia.
Joten bring it on, mutta tämä on todiste!


Tuohon aiempaan postaukseen tuli parissa kommentissa pyyntö omasta spagakuvasta, ja tässä on mun #splitstatus. Ärsyttävää miten polvi näyttää aina olevan koukussa, vaikka se on vedetty niin suoraksi kuin mahdollista.
Hamsterit antaa kyllä periksi spagaan, mutta etureidet ovat se ongelma, ja mulla on suht. isot etureidet. Enpä olisi ennen kuvitellut, että spagaongelmaksi muodostuu etureidet :/

Doora Unelma näyttää kuin parhaimmaltakin pahoinpidellyltä koiralta, kun
joutui ulos sateeseen :D

Mainitsin ylempänä videosta, ja se tässä alla. Tiedän, virheitä on enemmän kuin jaksaa edes luetella, mutta joka kerta sitä huomaa jotakin jonka muistaa seuraavalla kerralla korjata. Eikä meistä kukaan ole täydellinen, eikä kukaan edes voi olla täydellinen.
Musiikki on Y. Tiersenin L'Apres-midi.


Mitenkäs, aiheuttaako tämä kevät teillekin jonkinlaisen ostospakkomielteen? :)


6 kommenttia:

  1. Kaikki kuvat oli niin upeita!! <3

    Munkin pitäisi mennä ostelemaan kevätvaatteita kun kaikki edelliset on jääneet pieneksi :D

    VastaaPoista
  2. Mä olen ostellut kirppareilta vuosien varrella jos minkälaisia kevättakkeja ja niitä onkin ehtinyt kertyä vino pino. Kaikissa niissä on kuitenkin aina jotakin vikaa! Teinkin viime keväänä siivousprojektin ja lahjoitin nuo melkein-hyvät-takit pois. Jäljelle jätin kaksi parkaa (army-tyylinen ja sininen siistimpi versio) ja kaksi nahkatakkia (tyköistuva ja biker). Ja voi vitsit yhtäkkiä löytyikin takki joka tilanteeseen eikä kaapit enää pursuile! Saas nähdä, kun kevättakit alkavat lisääntymään katukuvassa (noh hetken joutuu vielä täällä Rovaniemellä odotella.. ;), että saanko kehiteltyä itselleni jonkun pakkomielteen uusista kevätmalleista. Mhh. Katsotaan ja toivotaan, että näin ei käy! :D

    Ja voi vitsit tervetuloa kinnaavien reisien kerhoon. Mulla spagaativaikeudet on aina johtunut nimenomaan noista reisien kireyksistä. Tosin nyt olen viisastunut ja päättänyt, että tilannetta voi helpottaa käymällä urheiluhierojallakin. Siis venyttelyn lisäksi. Mutta en voi muuta sanoa kuin että I feel you!

    Oi että hiano toi vika kuva! :)

    VastaaPoista
  3. Tuli mieleen, kun kerroit, että yläselkä on parempi, mikä siis näyttää nyt hyvältä... Mutta pystytkö kiertää yläselkää sivusuuntaan? Siis tarkoitan tota instavideota, jossa teet valssiaskelta, niin sen sijaan että joustat selällä vähän sivulle alas, pystytkö tekeen sen niin että joustatkin kiertämällä yläselkää etummaisen käden kannsa eteen, jos ymmärrät mitä tarkoitan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En voi kiertää yläselkää. Luepas vaikka seuraava postaus: http://the-diary-of-ballerina.blogspot.fi/2014/02/fysiikan-lakeja-ja-laittomuuksia.html

      Mikäli sulta on sattunut menemään ohi (mitä kyllä vahvasti epäilen, sillä mä olen kyllä kertonut mun selkäongelmista), niin mulla on rintarangassa useita kompressionikamamurtumia, joiden takia yläselkä on muuttunut kyfoottiseksi jo viitisen vuotta sitten ja tämä kaikki on lyhentänyt mua viitisen senttiä. Murtumat yläselässä tekevät sen, että se alue on erittäin jäykkä, en pysty taivuttamaan sitä juuri mihinkään suuntaan.
      Joten ei, en pysty kiertämään sitä mihinkään suuntaan. Mikäli yritän, liike lähtee olkapäästä ja alaselästä.

      Hyvin todennäköisesti sä et näe tuota selän asennon muutosta, joten vertaapas vaikka viime vuodelta kuvia tähän uusimpaan attitudeen, niin kyllä näet selvän eron.
      Mutta nämä on asioita, joita ei voi kukaan muu kuin toinen selkävammainen ymmärtää.

      Poista
  4. Olet oikeassa siinä, että muut eivät täysin ymmärrä selkäongelmasi laajuutta. En kai muuten olisi kysynytkään. Ymmärsin kyllä aikaisemmin, että et voi taivuttaa sitä taaksepäin. En siis kysynyt ilkeyttäni.
    Mutta onneksi aikuiset voivat tanssia oman kehonsa ehdoilla. Tai oikeastaan kaikki, niistä nuorista joiden keho ei sovellu ammattitanssijaksi ei vain tule ammmattitanssijoita.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Okei, sori jos kuulostin vähän turhan kärkkäältä. Välillä vaan tahtoo mennä hermot siihen, kun fyysisesti ei ole mahdollista tehdä kaikkea mitä neuvotaan. En itse voi tehdä sille mitään, vain ja ainoastaan sitä mitä nytkin, eli ylläpitää fyysistä kuntoa. Se on ainoa keino pitää myös hermokivut kurissa, sillä mulla ei ole mitään hinkua pilata maksaani syömällä opiaattikipulääkkeitä koko aikaa :/

      Poista

Kommentoi, vaikuta ja ilahduta