22. maaliskuuta 2016

Toivepostaus: improvisation challenge


Pyysin teiltä viime postauksessa musaehdotuksia tätä improhaastepostausta varten, jonka ideoi Sini. Tiedän, että kysely tuli todella lyhyellä varoitusajalla, mutta vaikka aikaa oli vähän niin sain todella hyviä biisiehdotuksia, kiitos teille siitä! Löysin myös pari uutta artistia, joista en ole ennen tiennyt.


Tämän päivän treenit tuntuivat paremmalta kuin viime viikolla. Mulla oli viime viikolla ehkä aika lailla odotuksia ja toiveita kärkkäreiden suhteen, ja vaikka pointewise viime viikko oli hyvä, niin nyt oli aika vapautunut olo. En tiedä johtuiko tämä fiilis siitä, että olen pakertanut opparia kuin tuli perseen alla, sillä dedis on tasan kuukauden päästä! Musta tuntuu, että silmäkulmarypyt ovat lisääntyneet ja harmaita hiuksia alkaa jo löytyä, sillä mulla on niin sekava ja stressaantunut olo.
Yritän vakuutella itselleni, että tämä on se mun työskentelytapa - vitkutella ja vitkutella ja näin kerätä sitä ahdistusta, joka sitten puskee mut työntekoon - mutta ei se aina helpota. Tosin nyt olen viimeiset pari viikkoa tehnyt melkoisen ahkerasti töitä, ja huomenna valmistuu markkinointisuunnitelman teoria! Sitten pitääkin lähettää yhteistyökumppaneille sähköpostikyselyitä, ruveta paneutumaan verkkokaupan perustamiseen ja tehdä markkinointisuunnitelman ns. käytäntö. Huh!
Mun oppari on siis laaja, erittäin laaja. Se alkoi ensin markkinointisuunnitelmana, mutta sitten toimeksiantaja halusi siihen verkkokaupan perustamisen sekä yhteistyökumppaneiden vertailua, joten se on siis nyt triplasti laajempi kuin normaalisti opinnäytetyö on. Työtähän tässä on ihan pirusti, mutta mä olen aina tykännyt kirjoittaa, olen hyvä siinä eikä multa puutu mielikuvitusta, joten tällä työllä voin havitella keskimääräistä korkeampaa arvosanaa. Tosin mun ongelma on se, että mä en osaa tiivistää. Tällä hetkellä sivuja on 43, joten valmis työ on yli 100-sivuinen eepos. Huh...

Mutta eiköhän se tästä... pikkuhiljaa. Nyt kun olen kasvattanut sitä ahdistusta, niin se myös näkyy työn tekemisenä. Ja mitä väliä sillä on vitkutteleeko työn aloittamisessa vai kirjoittaako joka päivä kaksi tuntia kunhan vaan saa työtä aikaiseksi!


Toinen pieni positiivisuuden aihe on spagaatit, sillä tänään vihdoin ja viimein, kolmen viikon ja yhden päivän venyttelyn jälkeen sain ne pohjaan! Ehdin jo joksikin aikaa menettää toivoni kokonaan, mutta onneksi jaksoin jatkaa sinnikkäästi, ja työ palkittiin! :)
Liekö kyse ikääntymisestä vai kasvaneesta lihasmassasta, mutta spaga oli huomattavasti vaikeampi saavuttaa kuin vaikka viime kesänä, jolloin sain farkut jalassa spagat pohjaan ilman venyttelyä. No, ehkä kyse on kuitenkin siitä lihasmassasta, ainakin toivottavasti!
Kun silloin kolme viikkoa sitten aloitin venyttelyn uudestaan, niin mulle iski hirveät lihaskivut, ja tuntui kuin lihas olisi jämähtänyt takaisin siihen venyttelyä edeltävään mittaansa eikä mitään edistymistä ollut havaittavissa. Se olikin se vaikein paikka, mutta nyt ei enää tule lihaskipuja, ainoastaan pientä kireyttä, ja lihas venyy huomattavasti helpommin.
Ja vielä kolmas, ei tanssiin liittyvä aihe on se, että mä olen nyt viimein saavuttanut oman kroppani biologisen normaalipainon! Mä tiedän tämän siitä, että paino on pysynyt viimeisten 2-3 kuukauden aikana samassa lukemassa parin kilon tarkkuudella, ja mun kroppa pelittää nyt.
Toisaalta on helpotus tietää, että mun oma paino ei ole tämän enempää, mutta toisaalta mua myös pelottaa että mitäs nyt seuraavaksi. Pitääkö mun vähentää kaloreita? Pitääkö mun siirtyä laskemaan kaloreita? Tämä on luonnollista, sillä en ole koskaan ollut tällaisessa vaiheessa sh:n kanssa. Mutta tiedän teoriassa, että mun pitää syödä nälkäsignaalien mukaan, ja niinhän mä olen tehnyt viimeisten parin kuukauden aikana! Missään nimessä mä en saa lähteä siihen "vain kakstonnia aikuiselle" -dieettihöpötykseen mukaan enkä muutenkaan vähentämään ruoan määrää, vaan mun pitää kuunnella kroppaani. Se on ainoa keino voittaa tämä taistelu.

Mutta nyt niihin improihin!
Koetin valita vähän erilaisia biisejä, ja tämän aloittaa tango.


Leenaniinan ehdotus Orquesta Tangouedia -nimisestä tangobändistä aiheutti ensin hämmennystä, koska yhtyeen löytämisessä oli pientä hämminkiä, mutta lopulta löysin Youtubesta. Rakastan tätä Piazzollan säveltämää Libertangoa, ja etenkin sen viulusoolo saa jalat vipattamaan. Yleensä en tykkää kuulla aseman vaihtoa soiton aikana, mutta tähän se sopi!
Tämä tango aloitti mun improilutunnin, joten en ollut päässyt vielä vauhtiin, ja se näkyy liikevariaatioiden puutteena. Toisaalta mun lattaritunneista on kymmenen vuotta aikaa, joten ei ole niitä oikeaoppisia liikkeitä muistissa enää.
Mä rakastan lattareita, rakastan niiden semmoista itsevarmuutta ja jopa pientä röyhkeyttä, ja se antaa mulle vähän rohkaisua. Siksi mä tykkäsin tästä todella paljon, ja pitääkin etsiä noita Piazzollan muita tangobiisejä! Viululla niitä on tuskaista soittaa, mutta upeaa tanssia!




Crazy in love ^^
Tämäkin on Cyrinin pianosta lähtöisin. Mulle kävi pieni kämmi musiikin kanssa, sillä latasin eilen varsin paljon musiikkia koneelle ja aina Greyn Anatomian mainostauoilla siirtelin niitä soittimelle. Mutta en sitten siirtänytkään kaikkia ja hoksasin sen vasta salilla, joten jouduin sitten ottamaan omia oikeuksia ja improamaan muun musiikin tahtiin. Anteeksi, näin sitä käy kun ei ole täysin tietoisesti läsnä siinä mitä tekee!
Mulla taitaa muutenkin olla jonkinlainen crush näihin tämän biisin eri versioihin! :D Ehkä siksi, että tämä on niin voimakas ja antaa mulle rohkeutta ilmaista itseäni paremmin ja enemmän.
Beyoncén remix tästä kappaleesta on melkoisen rohkea, mutta Cyrin teki tästä vähän kohtalokkaamman, ainakin mun mielestä.

Okei, mitä mieltä te olitte?
Nousiko joku suosikiksi? :)

14 kommenttia:

  1. Tämä oli kivaa luettavaa ja katsottavaa! :)

    VastaaPoista
  2. Tuosta venyttelystä, että venyttelitkö joka päivä tuon kolmen viikon ajan? Sekä kuinka kauan yleensä päivässä? Mulla on jostain syystä jäänyt venyttelyt muka kiireen takia.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Venyttelin joka päivä keskimäärin puolisen tuntia, välillä yli ja välillä ali. Lämmittelynä toimi Dooran kanssa tehty lenkki, mutta availin lonkkia pysymällä syvässä pliéssä tokassa asennossa, ja siitä toisella kädellä työnsin toista jalkaa taaksepäin abouttirallaa 30 sec ajaksi, ja sitten toiselle puolen.
      Aloitin ensin vähän hellemmin ja pidin venytyksiä minuutin ajan, mutta toistelin niitä pariin otteeseen.
      Siinä vaiheessa kun ei näyttänyt edistyvän yhtään, rupesin muokkaamaan mun venyttelyrutiinia alla olevan videolinkin mukaan.
      https://www.youtube.com/watch?v=gdWYYSdkQO4

      Mitä jos sä laittaisit kalenteriin ylös sun venyttelyhetken, ja pidät siitä kiinni. Sillä tavalla se olisi kirjattuna päiväohjelmaan :)

      Poista
  3. Tsemppiä lopputyön rutistukseen. Jos deadlineja ei olisi, moni asia jäisi puolitiehen. :) Tosin kanditason tutkielmaksi yli satasivunen opus on jo liikaa, kun se on vähän liikaa jo maisteritason tutkielmaksi. Tosin riippuu siitä luetellaanko nuo verkkokaupat yms. liitteeksi vai varsinaiseen työhön kuuluvaksi. Liika sivumäärä saattaa laskea arvosanaa ellei se muuten ole erinomainen. Jos arvosanoja jahtaat niin kannattaa pitää sekin mielessä. Riippuu tietysti miellaiset suositukset teille on annettu. Mutta loppupelissä tosi elämässä ne arvosanat ei kauheesti merkkaa, vaan se että työ tuli tehtyä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olet ihan oikeassa tuon sivumäärän suhteen.
      Mun heikkous on tiivistäminen, mutta nyt sitä joutuu pakostakin opettelemaan.
      Opparin sisältöön kuuluu verkkokauppa, johon kuuluu sekä teoria- että käytännön osuudet, ja se on määritelty yhdeksi opinnäytetyön viidestä tavoitteesta. Joten ei, se ei ole mikään liite.
      Mulla on tavoitteena saada ainakin keskimääräistä korkeampaa arvosanaa, ja sitä mä olen lähtenyt tekemäänkin, ja sen tietää myös mun ohjaaja. Lähetin hänelle tänään opparintekeleeni vinkkejä ja neuvoja saadakseni.
      Mutta eiköhän se tästä, pikkuhiljaa :)

      Poista
  4. Voi että, oot hyvän näköinen nyt kun olet saavuttanut oman hyvinvointipainosi! Älä koskaan enää laihduta! Ehkä olisi aika vaihtaa banneri? Oot tuossa tosi luisevan näköinen nimittäin...
    Tsemppiä vaikeisiin hetkiin! Niitä tulee varmasti, koska sairaus ei ole vielä kokonaan kuollut. Jatka sinnikkäästi esim. pelkoruokien kohtaamista, niin pääset vielä pitkälle! Hei miten olisi postaus juurikin noista pelkoruuista ja muista vielä sairauden aiheuttamista asioista?
    Voimia upea! <3
    PS. Ihana idea tää improvisation challenge. ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos paljon ihanasta kommentista! Se tuli todella tarpeeseen!
      Sait myös mulle annettua sen potkun persuuksiin tuon bannerin suhteen, sillä olen pitkään miettinyt sen vaihtamista. Kuva on paitsi vanha niin triggeröivä ja antaa vähän huonon kuvan. Toivottavasti nykyinen banneri on parempi :)

      Mä mietin postausta pelkoruoista ja se on oikeasti tosi hyvä idea ja todennäköisesti tulen tekemään siitä postauksen. Mutta päätin tehdä vähän laajemman postauksen liittyen triggereihin. Kiitos sulle ideoista, ne oli tosi hyviä! Ja ihanaa että tykkäsit! :)

      Poista
  5. Ihana että otit tuon Where is my mindin! Tykkään lukea sun blogia, mutta en yleensäkään ole hanakka kommenttien jättäjä. Mutta tuo biisi on ollut sellainen että pitkään sen kuullessa on tullut mieleen että pitää tulla ehdottamaan et improisit sen! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä en ole edes tiennyt tuon biisin olemassaolosta, joten kiitos sulle kun ehdotit sitä! Ihastuin siihen heti, samoin muihin Cyrinin biiseihin ja sieltä löytyi heti monta uutta suosikkia :)

      Poista
  6. Moi! Onnittelut spagaatista. Näytät oikeasti hyvältä nykyään:) Oletko huomannut, että sun hartiat nousee/jännität niitä välillä tanssiessasi. Voin olla toki väärässäkin ja tarkoitukseni ei ole olla ilkeä. Kiinnitän vain niihin huomiota, koska itselläni on taipumus jännittää välillä hartioita tanssiessani. Tsemppiä lopputyöhön!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Okei, hyvä että sanoit! Itse treenatessa kiinnittää huomiota enemmän jalkojen linjauksiin ja käsivarsiin, joten hartiat jäävät vähemmälle huomiolle. Mulla on kyllä tosiaan taipumus jännittää hartiat korviin, joten pitkääkin tarkkailla niitä :)

      Ja kiitos paljon tsempeistä! :)

      Poista
  7. Moi, aapua onko vielä liian myöhäistä ehdottaa biisiä?? Itse ehdotan tällaistä reipasta ranskankielistä kevyttä kappaletta kuin Danse et danse, orkesteri Coeur de Pirate, löytyy ainaskin Spotifystä! Itselläni on ollu aikomuksena improta tätä jossakin vaiheessa, kun pääsen taas johonkin saliin. Oma koti kun on liika pieni tanssille :/

    VastaaPoista

Kommentoi, vaikuta ja ilahduta