1. helmikuuta 2016

La Bayaderé, part 2

kuinka viehättävä näkymä! :D
La Bayaderé, part 2 aka lauantai valkeni onneksi poutaisena, perjantai-iltana kun satoi makeasti vettä Oopperalta hotellille kävellessäni. En taaskaan saanut yöllä pahemmin nukuttua, sillä huoneen lämpötilan säätelijä ja ilmastointiväkätin herätti useaan otteeseen, mutta myös vilunpuistatukset ja järkyttävä kuumuus piti hereillä; kiitos kuume, sinusta voin mennä aina takuuseen!
Heräsin viimein vähän kahdeksan jälkeen vielä kuolemanväsyneempänä kuin perjantaina ja jotta olisin saanut toisenkin silmän auki niin ensimmäisenä pari kofeiinitablettia naamaan. Jos joku ihmettelee noita kofeiinitabletteja, niin mä en juo kahvia (en tykkää siitä), joten kofeiinitabletit toimii mun kahvikuppeina.
Oli muuten uskomattoman nautinnollista päästä (lähes) valmiiseen aamiaispöytään! Omat aamut ovat aina työläitä (olen jaksottanut ne: ylös, puoli litraa vettä, aamupuuron teko, Dooran aamiainen jne jne), joten tänä aamuna näitä "aamujaksoja" ei tullut kuin kaksi: aamun vesiannos sekä itsensä ihmisen näköiseksi muuttaminen, ja sitten ravintolaan!
Ravintolaan, joka oli täpötäysi.


Olin haaveillut ihanan pehmeästä kaurapuurosta, joten mun pettymys oli suuri kun huomasin sen puuron puuttuvan kokonaan! Sen sijaan tarjolla oli paljon epämääräisempiä ja kyllä, mun mielestä myös epäterveellisempiä, ruokia: nakkeja, pekonia ja lihapullia. Kuka syö lihapullia ja nakkeja aamiaiseksi? Ymmärrän kyllä pekonin, mutta nakkeja ja lihapullia?! Ihme kun ei ollut sentään pottumuusia... Luulisi nyt näin maalais- ja markkinoijan järjellä päätellen, että puurohiutaleet tulisivat halvemmaksi tarjota isojakin satseja kuin nakkeja ja lihapullia. Halvimmillaan puoli kiloa kaurahiutaleita saa 50 sentillä; kuinka paljon nakkeja ja lihapullia saa samalla hinnalla?
Toinen pettymys oli tuoreiden ruoka-aineiden suppea tarjonta: salaatinlehtiä, tuorekurkkua, ananasta ja vesimelonia. Ja taisi olla tomaattiakin, mutta allergisena en sitä syö.
Mutta jotta ei ihan valittamiseksi menisi, niin tuo munakokkeli oli todella hyvää! Raejuuston suhteen tiedän olevani erittäin ronkeli, sillä inhoan sekä mössöistä että pienirakeista raippista.

olin aika ahkera vieras tuolla hedelmäosastolla :D

Tarjolla oli siis kokonaisia vesimeloneita ja ananaksia, ja tämä taisi olla eka kerta kun sekä leikkasin että söin tuoretta ananasta! Olen monesti miettinyt tuoreananaksen ostoa, mutta epäonnistumista pelkäävänä olen ollut ostamatta, sillä mua on pelottanut sen käsittely. Tiedän tiedän, kuulostaa tyhmältä, mutta milloinkas nämä sh-ruokapelot ovat rationaalisia?!
Mutta nyt kun olen kokeillut tuoreananasta, niin takuulla kyllä ostan itselleni tuollaisen ananaksen! Oli se vaan parempaa kuin purkkiserkkunsa.

marjajogurttia, muka-tuoremarjoja (eli just pakkasesta sulamaan otettuja sellaisia), casheweitä ja kuivattuja banskuja

Kaikesta urputtamisesta huolimatta mua huvitti se, että tämä aamiaisbuffa oli aika pitkälti samanlainen kuin viimeksi laivalla - paitsi se puuro. Oli samat kuivahedelmät, samat tuoremehut, samat croissantit, jogurtit, munakokkelit ja raejuustot. Samasta tukusta kenties? :D
Syötyäni vatsan täyteen kävin respasta kysymässä rautatieasemalle menevät julkiset, pakkasin tavarat, lepäsin hetken ja lopulta lähdin kirjaamaan itseni ulos. Hesperian pysäkille matkaa ei ollut kuin muutama sata metriä eikä sieltäkään olisi ollut kuin ehkä kilsan matka asemalle, mutta harteita ja selkää särki eilispäivän huppasemisesta, joten maksoin räävittömän hinnan 3,20€ bussista Elielinaukiolle ja vein laukut aseman säilöön. Sitten lähdinkin etsimään Pinjaa!

Olimme Pinjan kanssa sopineet tapaavamme puoliltapäivin asemalla, ja kun suunnistin kohti Burger Kingiä (viimeiset koordinaatit :D) yhtäkkiä jostakin ampaisi pieni ihminen mun kaulaan kiinni taskuraketin tavoin. Ihan lyhyen hetken mietin jo jonkin maahanmuuttajan tai muun pk-seutulaisen hullun käyvän käsiksi, mutta sitten tajusin että Pinjahan se siinä! :D
Pinja oli kuuliaisesti etsinyt muutamia kirppareita keskustan alueelta, ja lähdettiinkin suunnistamaan Kaivarin Kanuunaan.Välillä kyllä meinasi iskeä pieni epätoivo päästäänkö koskaan perille, sillä kumpikaan ei tuntenut seutua riittävän hyvin. Mutta kiitos Google Mapsin ja Pinjan mua huomattavasti paremman kyvyn lukea karttaa pääsimme perille.
Kanuunasta jatkettiin matkaa Fredalle ja eteen osui sopivasti Uff, josta mä löysin ihan uudenveroiset ns. lämmittelybuutsit vitosella. Olen ihastellut niitä Blochin lämmittelybuutseja, mutta toistaiseksi en ole raskinut niitä hankkia, joten näistä ehkä tulee niiden sijaiset.
Yhden toisen kirppiksen kautta päätettiin jatkaa matkaa Kamppiin, ja Stadiumista ostin piikkisen hierontapallon. Toinen vaihtoehto olisi ollut triggerpisteiden hierontaan keskittynyt pieni musta pallo, mutta molemmilla selkälihakset menivät jo pelkästä ajatuksesta tiukkaan jumiin :D Mulla oli suunnitelmana ostaa tasapainolauta, mutta en mitenkään olisi saanut sitä roudattua kotiin. Sitä paitsi Anttilassa on tasapainolauta parillakympillä, joten ostan sen sieltä ;)
Kävimme Kampin K-marketissa, jossa oli (mun mielestä ainakin!) ihan huima prodepatukkavalikoima! Mä mykistyin aika lailla sen hyllyn edessä, sillä en ole koskaan nähnyt sellaista valikoimaa! Harmi vaan, että Questien hinta oli sama kuin P & S:ssä, mutta päätin muutenkin kokeilla vähän muita patukoita.
Pinja, kerrotko vielä sen sun suosikkipatukan nimen ja maun? Mun seulamuisti unohti sen jo..

Ostin junamatkalle evästä, ja vaihdettiin ympäristöä. Piruetissa oli tosiaan 40-senttiset säärystimet vitosella ja jo melkein meinasin päätyä ostamaan vaaleanpunaiset sellaiset, mutta sitten huomasin niiden olevan 60 cm pitkät eivätkä siis kuuluneet tarjoukseen. Ihasteltiin muita tuotteita - etenkin leotardeja, niitä ei koskaan voi olla liikaa! - ja lähdettiin seuraavaan liikkeeseen, erääseen lahjatavarakauppaan, josta sai kassalta ilmaisen lahjan.
Ihan kiva juttu, mutta myyjän yllyttäessä muakin ottamaan toisen, hän sanoi vielä "joo joo, ota ota, näistä pitää päästä eroon!" On asioita, joita ei kannata kertoa asiakkaalle, kuten tällaista :D
Lyhyen Forumissa samoilun jälkeen lähdettiinkin asemalle, sillä mun junan lähtöön oli enää vähän aikaa. Istuttiin juttelemassa hetki, kunnes kello oli jo niin paljon että oli pakko lähteä. 
Oli ihanaa nähdä, Pinja! <3

Juna oli jälleen täpötäysi, ja sitä mä vasta ihmettelin: puoli neljän juna Ouluun, miten mahdollista, sillä Helsingistä pohjoiseen kulki melkein tunnin välein junia?! Mutta ilmeisesti Hki:ssa oli ollut tuona viikonloppuna Bajadeerin lisäksi Apassionata, kokemusasiantuntijan koulutusta sekä jotkin opetusmessut, joten populaa riitti.
Doora mummineen oli asemalla vastassa, ja jatkoin sieltä kävellen Nöppylän kanssa kotiin. Oli aika pirun liukasta, ja lähellä kotia rupesi valumaan laukut olkapäiltä, ostoskassien kahvat hiertämään kämmeniä ja kengät lipsuivat jäällä koko ajan. Onneksi päästiinkin pian kotiin.
Lienee varmaan turhaa sanoa, mutta kotiin palaaminen oli kuin olisi just päässyt hyvän kirjan loppuun: facing the reality, what's next? Olin viisi viikkoa fiilistellyt päivittäin tätä Bajadeeria, miettinyt iltaisin ennen nukahtamista mitä kaikkea mä tekisin, mihin kellonaikaan menisin hotellille, mitä pukisin ylleni, miten laittaisin hiukset ja meikin. Miten lukisin käsiohjelman, jotta osaisin baletin juonen ja henkilöt niin, että voisin keskittyä vain ihastelemaan Svetlanaa. Ja nyt se oli ohi. Kaikki tuntui kestäneen samalla hirvittävän kauan ja vähän aikaa. 
Se tyhjä ja alakuloinen fiilis iski jo junassa, ja kotona se oli jo kova. Vihaan sitä tyhjyyden tunnetta!
Tiesin sen kestävän vain hetken - ehkä pari päivää - mutta sen tunteen (ja tunteiden yleensäkin) intensiteetti oli niin pelottavaa; aivan kuin se voisi nielaista mut täysin.
Mutta jotta en jäisi vellomaan siihen, niin mun piti ruveta tekemään näitä postauksia pian, ja siksi varmaan rupesin väsäämään jopa opinnäytetyötä tänään. Saadakseni sisältöä tähän elämään. Buukkaamaan salia, miettimään mahdollista koreografiaa (vai jatkanko improlinjalla?). Treeniohjelman rukkaamista; tarvitsen sen tasapainolaudan! 
Tänään sainkin ensimmäistä kertaa vähään aikaan rauhan, kun Dooran kanssa lenkillä juoksin lyhyen pätkän ihan täysillä. Sain sillä tavalla purettua ahdistuksen ja alakulon ja tyhjyyden, sain purettua fyysistä ahdistusta ja levottomuutta.
Ja ennen kuin tähän tulee joku älypää vänkäämään kuumeesta ja juoksemisesta, niin koeta kerrankin asettaa itsesi mun tilanteeseen! En tarvitse sinun tuomitsevuuttasi, sillä saan sitä itseltäni ihan tarpeeksi, kiitos vaan.

Mutta nyt sitten niitä ostamisia...

Zarasta löysin itselleni uudet farkut ja neuleen.
Lyhyenä ihmisenä mua raivostuttaa se, että vaatteet on tehty lähes poikkeuksettä 180-senttisille ja 40-kiloisille, jolloin esim. korkeavyötäröisten housujen vyötärö on kylkiluissa ja lahkeet parikymmentä senttiä mun edessä. Joten voi sitä riemua, kun nämä farkut istuvat kuin nakutettu! Lahkeet on varmaan tarkoitettu olevan hieman lyhyemmät 180-senttiselle, mutta mulle ovat just passelit. Vyötärö on vaan vähän iso ja vaatii vyön, mutta kasvunvaraa, kasvunvaraa.
Tuo neule taas löytyi alennuksesta, ja vaikka ensin olin epäileväinen sillä se vaikutti malliltaan olevan sellainen, että menee helposti rumaksi, niin tuo kaula-aukon leikkaus (ja myönnetään, hinta) tekivät ratkaisun.

Uusimmassa Cosmossa kehuttiin tuon Maybellinen The Falshies Push Up Drama -ripsarin olevan oikea mestariripsari - pitkät, kaarevat ja tuuheat ripset - joten olin melkoisen pettynyt lopputulokseen. Mutta huulipuna - Colorsensation, 360 Plume Reflection - oli todella hyvä ostos!

UFFista löysin nämä uudenveroiset lämppäbuutseiksi kutsumani tossut (?), ja hintaakin vain vitosen!

  
Stadiumista ostin tämän hierontapallon, sillä tämä on helppo kuljettaa mukana etenkin matkoilla. Matkustaessa mun selkä menee aina kivuliaasti lukkoon, joten tällä saa kivasti auki niitä jumeja. Myös Doora oli tästä varsin kiinnostunut :D

Doora Unelmalle toin tuliaiseksi noita kanalla päällystettyjä puruluita (vielä suurempi menestys kuin ne valkoiset siannahkaiset kanapäällysteiset puruluut; Pinja suosittelen kokeilemaan Mimosalle!) sekä uuden pehmoelukan, Kimmo Kipan.

Ja nämä ostin Oopperashopista: sen balettitiskirätin sekä tuon hiussoljen, jolle kuva ei tee oikeutta. Oli tosi vaikeaa tehdä päätös minkä hiusjutskan sieltä ostaa, sillä aina kun löysin yhden niin heti löysin toisen uuden vaikka luulin jo katsoneen kaikki tarkasti läpi. 
Mutta tämän soljen värit olivat mun mielestä niin kauniit - simppelit mutta näyttävät - ja solki on myös sopivan kokoinen mun hiuksiin, joten tämä päätyi lähtemään mun mukaan.

Kuten kirjoitin ylempänä, niin tuntuu aika tyhjentävältä että se on nyt ohi. Tosissaan.
Mutta lainatakseni erään viisaan ihmisen sanoja, niin jos näkisin Zakharovan vaikka viikottain, niin ei se olisi enää yhtä hieno ja erityinen juttu. Olen nähnyt yhden maailman kuuluisimmista prima ballerinoista ja yhden maailman upeimmista klassisita baleteista ja nähnyt kaksi ihanaa ihmistä (Salla ja Pinja, tiedätte varmaan ;), joten olen taas muutamaa upeaa kokemusta rikkaampi.
Joten eiköhän jatketa porskuttelua eteenpäin, sillä siellä ne uudet kokemukset odottavat :)




Tekijän huomautus: sarkasmia voi esiintyä tekstissä.

4 kommenttia:

  1. Kivoja ostoksia, mäkin haluan tuollaisen tiskirätin :D!!
    Mietin vaan, että itse olisi tosiaan mukava löytää välillä 180 senttisille tehtyjä housuja (jotka istuisivat hyvin/tiukasti) :"D!
    Ainiin, tuo aamiainen näytti ja kuulosti niin hyvältä, että melkein kuola valui suusta. Haaveilen usein hotelliaamiaisesta, kun en ole kertaakaan sellaista syönyt. Kerran voimistelukisamatkalla oltiin hotellissa, mutta silloin ei saanut mässätä, koska "kisakunto" kuulema kärsii :"D.

    VastaaPoista
  2. Ihana sinä! <3 Mua niin nauratti tuo " yhtäkkiä jostakin ampaisi pieni ihminen mun kaulaan kiinni taskuraketin tavoin"-lause :D

    Oli niin kiva nähdä sua :) Olet ihana ihminen ja onneksi tutustuttiin!! <3

    Oliko se hierontapallo muuten hyvä?

    Mä lähetän sulla facessa kuvan siitä protskupatukasta ja kiitos tosta koiranherkkuvinkistä! Täytyy ens kerralla ostaa Mimmulle kans :)

    Nyt vaan uusia suunnitelmia kehiin ja uusia mukavia asioita listalle! ;)

    VastaaPoista
  3. Ihana reissu sulla oli!<3
    Tsemppiä jatkoon, kyllä elämä heittää taas jotain ihanaa odotettavaa polulle :) en nyt oikein mitään järkevää osaa tähän sanoa, mutta haluan vain että tiedät että sun blogi ja SINÄ olette aivan ihania! Sulla on todellakin sana hallussa. Monta vuotta blogiasi lukeneena uskalsin vihdoin aloittaa neljä viikkoa sitten aikuisbaletin <3

    VastaaPoista
  4. Ihanalta reissulta kuulostaa <3 Ja tosi kivoja ostoksia oot tehny!! :)

    VastaaPoista

Kommentoi, vaikuta ja ilahduta