16. joulukuuta 2015

Joulukalenterin 16. luukku

Kunnon ja voimien karttuessa olen löytänyt uudelleen liikunnan ilon; enää en juokse kuluttaakseni mahdollisimman paljon kaloreita ja laihtuakseni. Mä juoksen ja treenaan lihaskuntoa siksi, että haluan olla hyvässä kunnossa, vahva lihaksisto vähentää selkäkipuja ja säännöllinen liikunta ja terveelliset elämäntavat helpottavat fibroon liittyviä kipuja. Lisäksi mä saan liikunnasta hyvän mielen, hyvän ja vahvan olon, helppouden ja vaivattomuuden tunteen kun vahvat lihakset pitää yliliikkuvat nivelet kasassa, sekä mä jaksan paljon enemmän.
Mä en kuitenkaan tykkää hirveästi ryhmäliikunnasta ja kuntosalille mua ei helposti saada, joten mä treenaan kotona.

Näin balettituntien puutteessa mä olen ollut varsin luova (lue: vahdannut youtubea ja googlettanut) ja löytänyt uusia treeniohjelmia, jotka mä olen ainakin tämän päivän lihaskipujen pohjalta toimiviksi; ei aina tarvita lisäpainoja, sillä kehon oma paino ja tarvittaessa thera-band ovat oivia apuvälineitä.
Joten tämän päivän luukusta paljastuu treenivinkkejä niin lomapäiville kuin uudellevuodelle!

Nämä ovat Victoria's Secretin enkeleiden treeniohjelmia ja monissa videoissa on balettiliikkeitä, esim. pliéitä, tenduja ja arabeskejä, eli ei täysin outoa treeniä ;)


Tehokinttutreeni ^^
Tähän olen lisäksi kehitellyt erittäin yksinkertaisen mutta tehokkaan harjoituksen sisäreisille: tyyny reisien väliin ja purista 10-15 sekuntia, pidä hetki taukoa ja toista. Jos haluat lisää vastusta, niin oikea käsi vasemmalle reidelle, vasen oikealle reidelle ja anna käsillä lisävastusta.


Vähän erilaista kinttutreeniä ^^


Balettivaikutteinen kokovartalotreeni ^^


Tein tämän käsivarsitreenin kahden kilon käsipainoilla, mutta se olisi huomattavasti helpompi tehdä pienemmillä painoilla. Tuo videon lopussa oleva viimeinen harjoite - alkaen kohdasta 2:50 - on tehokas alleille!
Joulu sen kuin lähestyy, sillä jäljellä on enää 8 päivää!

1 kommentti:

Kommentoi, vaikuta ja ilahduta