15. joulukuuta 2015

Joulukalenterin 15. luukku

Tiedän, että tämä pitäisi säästää jouluaattoon, mutta en kerta kaikkiaan malta mieltäni.

Sain nimittäin eilen tietää yhden joululahjani etukäteen, ja se on lippu Kansallisbaletin Bajadeeriin, jonka pääosaa esittää Svetlana Zakharova!! Svetlana Zakharova!!
Kuulin tästä Svetlanan vierailusta perjantaina, jolloin vilkaisin lippujen hintoja ja samalla myös välitin toiveen joululahjasta, ja eilen sitten sain kuulla uutisia että ok, saat sen lipun. Mä menin välittömästi lipputoimiston sivuille lippua tilaamaan ja kahdessa päivässä ne oli myyty melkein loppuun! Siellä oli kolmen eri hintaluokan lippuja, mutta siinä mun jahkailun ja täpinöinnin aikana hintaluokan D liput menivät kaikki, ja jouduin tyytymään huonompaan. F-luokan lipulle tuli hintaa 70 euroa ja risat, ja paikka löytyi kolmannen parven peräriviltä.
Mutta hei, se on Svetlana Zakharova!!

  
Baletin näytös on perjantaina 29.1., joten mun täytyy vielä löytää jokin edullinen (ts. halpa) hotellihuone yöksi, sillä ei ole mitään järkeä panikoida puolet näytöksestä miettien ehdinkö viimeiseen junaan. Joten mikäli satutte tietämään jonkin edullisen hotellin keskustasta, niin saa ja pitääkin vinkata!
Oi että mä olen niin täpinöissäni ja olen koko päivän ravistellut päätäni, että onko tämä totta? Oikeasti?! Mutta sähköpostiin paukahtanut tilausvahvistus puhuu sen puolesta, että mä pääsen näkemään Svetan!!

Totta kai piti pari minuuttia (aka tuntia) viettää myös Youtubessa Bajadeeria tuijottamassa (mun taktiikka on opetella baletti ja sen juonikuviot, jotta voin keskittyä tuijottamaan Svetlanaa :DD), ja löysin todella erinomaisen tulkinnan Nikiyan kuolemasta. Video siitä alla. Nikiyan roolissa on Isabelle Guerin, Gamzattina Elisabeth Platel ja Solorin roolin tanssii Laurent Hilaire.
Tuo piinaavan lohduton alton sointi ja Guerinin jokseenkin vähäeleinen Nikiya sopivat loistavasti yhteen, ja kohtauksen lopussa tapahtuva kuolema suoraan Solorin käsivarsille nostaa mulla ihokarvat pystyyn, sillä parempaa Nikiyan kuolemaa en ole nähnyt. Täydellinen!
Guerin on kuitenkin Zakharovaan verrattuna melko ilmeetön ja vähäeleinen, ja etenkin ns. "kukkakoritanssin" pitäisi olla huomattavasti iloisempi ja energisempi. Mutta kyseessä on kaksi hyvin erilaista tanssijaa, ja jotenkin Guerinin vähäeleisyys sopii tähän versioon.

Muistakaahan vielä osallistua 14. luukun giveawayihin! Aikaa on torstaihin saakka, ja perjantaina ilmoitan voittajan :)



Jouluun aikaa enää 9 päivää!

2 kommenttia:

  1. Tosi kivan joululahjan sait :) Mäkin oon menossa katsomaan tuon Bajadeerin. Tosin 16.1.

    VastaaPoista
  2. Oho vau! Mäkin olen menossa katsomaan Bajadeeria, mutta silloin on Salla Eerola tuossa Nikiyan roolissa. En ollut edes huomannut että 29. päivän näytöksessä siellä on Zakharova! Vautsi olis kyllä todella upeeta nähdä hänet :)

    VastaaPoista

Kommentoi, vaikuta ja ilahduta