16. huhtikuuta 2015

Porsellin tilaus

Tänään sain vihdoin ja viimein mun Porsellin tilauksen, ja paketista paljastui Capezion leotardi, trikoot sekä turkoosi pitkähihainen crop top.

Eniten jännitin tuota leotardia, millaista materiaalia kangas on ja minkä kokoinen puku on, onko mulle liian iso. Tykkään käyttää Capezion ja Intermezzon pukuja, koska niiden kokoluokitus on mulle sopiva, ja myös valikoimat ovat mun makuun: Capeziolta löytyy hyvää peruspukua ja hieman hienompaa, ja Intermezzolla on todella kauniita ja yksityiskohtaisia, naisellisia pukuja.
Lisäjännitystä toi tosiaan puvun materiaali: 80% nylon ja 20% spandex. Olen vierastanut käyttää kaikkia muita paitsi puuvillaisia pukuja; jostakin syystä mä koen muun materiaalin hieman paljastavaksi ja liian vartalonmyötäiseksi, joten puuvillainen puku on jotensakin peittävämpi ja "turvallinen". Nyt halusin rikkoa tätä mun ihme sääntöä, ja tilasin puvun, joka ei ole puuvillaa.
Ja täytyy sanoa, että tein täydellisen valinnan! Toisin kuin puuvillapuku, tämä tosiaan istuu ja myötäilee kroppaa. Puvun leikkaus on aika avonainen - etenkin selästä - joten vähän arveluttaa kuinka puku pysyy päällä. Joudunko hieman muokkaamaan pukua ompelemalla selkäpuolelle jonkinlaisen ohuen kangaskappaleen - läpinäkyvän silikoniolkaimen?
Pitää testata puku ensin tunnilla, jotta näkee miten se käyttäytyy in action.

ylhäällä vas. Capezion crop top; oik. Capezion leotardi ja alinna
Capezion trikoot.

Trikoot olivat pieni pettymys värinsä puolesta, sillä mä oon etsinyt ihonvärisiä, en pinkkejä trikoita. Osasin hieman ennakoida tätä, joten etsintä jatkunee.
Ja tuo turkoosi crop top, lämppähihattimeksikin kutsuttu, kirvotti multa naurut: se näyttää ihan legginsseiltä! Mietin, että miten niin pikkuruinen vaatteentapainen voi mennä mun päälle, mutta se oli just eikä melkein. Se oli lisäksi one size, joten mä jäin miettimään, että kuinka ison ihmisen päälle tuo spandeksitekele oikein pystyy venymään, koska se meni just ja just mun päälle. o_O

Capezion puku edestä..

.. ja takaa. Huomaa tuollainen kiva pieni korsettimainen yksityiskohta.
Nuo olkaimet ovat tosi sivussa, ja tuo puku tuntuu aavistuksen väljältä just tuon mallin takia.
Onko kenelläkään hyvää ideaa, kuinka saada se ns. tukevoitettua?



Crop top, sävyltään tuo teal (oikealla). Tää kuva hämäsi mua hieman,
sillä kuvittelin topin olevan paksumpaa materiaalia..

Kaiken kaikkiaan olen tyytyväinen tilaukseen ja arastelin tilata Porsellilta, koska olen lukenut jos jonkinlaista tarinaa siitä, kuinka tilauksen tekeminen on ollut vaikeaa. Mutta onneksi kokeilin, sillä postikulut olivat Dance Directiin verrattuna tosi edulliset, ja tuotevalikoima on laaja.
Joten Porsellilta tulen kyllä tilaamaan jatkossakin!

Oletteko te tilanneet ulkomaisista nettikaupoista, Porsellista, DD:sta tai jostain vastaavasta?
Millaisia kokemuksia teillä on ollut?
Niin, ja olisiko jollakin hyvää ideaa heittää kehiin, kuinka saada tuo leotardi istumaan niin, että se tuntuisi tukevalta? Siis ettei tarvitsisi korjata olkaimia koko aikaa kesken tunnin?

14 kommenttia:

  1. Oho tästä olikin jo postaus :D. Mut siis tuo hihatin mahtuu munkin päälle ihan hyvin vaikka hieman harteikaskin saatan olla. Venyy tosi hyvin!
    Ihana puku :), luultavasti jokin olkain viritys voisi auttaa päällä pysyvyyteen. Tai sitten olkainten laittaminen yhteen keskeltä (eikös tähän tarkoitukseen ole jokin pieni osa, rintsikoihin tarkoitettu). Siinä kyllä muuttuu puvun malli kokonaan, että jos se ei haittaa :).

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha, mä osaan olla vikkelä liikkeissäni välillä :D

      Mä ajattelin, että värkkään siihen jotenkin kiinni rintsikoiden silikonisen olkaimen. Sen saa sitten myös irti siitä tarvittaessa.
      Tai ehkä hankin silikonit... :'D Noei.

      Poista
  2. Mikä on osoite josta tilasit vaatteet? Olen katsellut ulkomaisia nettisivuja että jos tilaisi baletti vaatteita sieltä, mutta en ole vielä uskaltanut :D
    Varmaankin tuon puvun selän "tukeminen" onnistuisi parhaiten sillä rintsikoiden silikoni olkaimella, joko niin että sen laittaa menemään poikittain tai sitten kaksi menemään ristiin (mutta se voi ehkä näyttää vähän hölmöltä). Voithan ommella siihen ihan kiinteänäkin menemään sen poikittais nauhan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Porselli --> dancewear.co.uk
      Dance Direct ---> dancedirect.com

      Poista
  3. Oii ihana puku! Mäkin haluisin tilata jotakin uutta, mutta yritän takoa päähäni, että en tarvitse sitten yhtään mitään.. Paitsi niitä trikoita ja tossuja :D Katsotaan miten tässä nyt käy kun aikansa verkkokauppoja selailee..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hih, kiitti :)
      Nuo verkkokaupat on tosi petollisia, koska sieltä aina löytää jotakin pakkohankintoja. Tai "pakko"hankintoja.. ;)

      Poista
  4. Mä en osta juuri mitään treenikamppeita Suomesta, koska ulkomailta saa niin paljon halvemmalla. Ainoastaan kovat tossut ja sukkikset esitystä varten saatan ostaa täältä, koska ei ole aikaa odotella tilauksen saapumista. Tosin just Porsellista tilaus saapuu parhaimmillaan noin viikossa, joten eipä se ole pitkä aika odotella. Porselli onkin suosikkini juuri valikoiman, nopean toimituksen (ja huippupalvelun jos jokin tuote on loppu!) ja edullisten postikulujen takia. Myös DanceDirect on postikuluistaan huolimatta myös kiva, mutta Suomen päässä on ollut ongelmia, kun toimituksen hoitaa postin sijaan DHL tai muu kuljetuspalvelu; kerrostalon lukossa olevat ovet ja ovikoodit aiheuttavat kauheasti ongelmia.

    Planet Dancesta sen sijaan en pidä, sillä vaikka valikoima onkin hyvä, niin toimituksessa kestää, eikä sieltä lähetetä erikseen ilmoitusta jos jokin tuote on loppu. Tiedon saa yleensä vasta sitten, kun itse kyselee tilauksensa perään. Ja silti kestää - pahimmillaan kuukausia.

    Yumikosta pidän kans, mutta sielä ei usein raaski tilata pukujen hintojen, verojen yms. takia. :D

    Puvun fiksaukseen mulla ei ole sen kummempia vinkkejä kuin muillakaan. Toki voi kokeilla, auttaisiko olkainten lyhentäminen. Mulla ainakin on vastaavan mallisissa puvuissa auttanut ihan se, että olen tehnyt pienet solmut olkaimiin. Jos haluaa kauniimpaa jälkeä, niin sitten kannattaa toki käyttää neulaa ja lankaa. (Mutta solmut ovat helppo tapa testata auttaako kikka.)

    VastaaPoista
  5. Juu kannattaa tosiaan kokeilla tota pukua balettitunnilla, ennen kuin alkaa muokkailla sitä. Se mun pinkki Capezion puku on aika saman mallinen kuin tuo, siis just tollanen avonainen selkä, ja pelkäsin että olkaimet ei pysy paikoillaan vaan lerppuu. Mulla on meinaa aina ollut ihan perus toppien olkaimien ja rintaliivien olkaimien kanssa se ongelma, että mulla jostain syystä valahtaa ne hirveen helposti tosta olkapään yli. Kuitenkin, se Capezion puku on ollut aivan loistava, eikä ole lerppunut kertaakaan! Mulla ei siis ainakaan ole ollut aihetta puvun korjailuun, toivottavasti toimii myös sulla yhtä hyvin! Olisi joskus kiva nähä täällä blogissa noita pukuja sun päällä :) Mulla itelläni ei ole kokemusta muualta kun DanceDirectistä, oli hyvät hinnat ja nopsa toimitus sekä suuri valikoima.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Okei, kiitti neuvosta! Mä odotan ja katson kuinka tuo puku toimii tunnilla, ja katson vasta sitten mahdollisia korjauksia.
      Niin ja btw, sä inspiroit mua tekemään tuon "My ballet favourites" -postauksen, kun kuvasin siihen noita pukuja itteni päällä :D

      Poista
  6. Paljonko porsellista on postikulut? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Postikulut riippuu tilauksen summasta, esimerkiksi mun paketille postikulut olivat 3,99£; jos en ihan vallan pahasti väärin muista, niin alle 40£ hintaiselle tilaukselle postikulut ovat tuon 3,99£. Kannattaa tsekata niiden nettisivuilta :)

      Poista
  7. Kun koitin tilata nii siel ei ollu maissa suomea vaihtoehtona ja luki et jos haluu tilaa muualle nii ne määrittelee ite postikulut :O et jotenki laittaa viestii

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sieltä "Shipping information" -sivulta (https://dancewear.co.uk/basket/shippinginfo) löytyy ohjeet tilaukseen. Eli anna siinä maaosiossa lukea se United Kingdom, ja kirjoita siihen postcode -kohtaan maan nimi, Finland. Näin tulee paketti perille.

      Noista postikuluista vielä sen verran, että ne ilmeisesti riippunee tilauksen summasta, en tosin ole ihan varma meneekö just näin myös kansainvälisessä postituksessa. Itselläni tuli tuotteet maksamaan vajaat 25£, ja siihen lisättiin tilauksen loppuvaiheessa postikulut 3,95£, yhteensä 28,81£ (sis vat).
      Toki kannattaa tarkentaa vaikka sähköpostitse noita postikuluja, mutta en usko että ne kamalasti poikkeaa noista ilmoitetuista, koska kyseessä on kuitenkin EU:n sisäinen postitus.
      Voi aluksi vaikuttaa hieman kinkkiseltä, mutta loppujen lopuksi hyvin helppo tilata ja käyttää :)

      Poista

Kommentoi, vaikuta ja ilahduta