18. huhtikuuta 2015

My ballet favourites

Sain tällaisen idean tehdä postaus mun suosikeista mitä tulee balettiin, ja toteutan sen näin kuvina.
Eli mun balettisuosikit!


Intermezzon mustat villahaalarit sekä joskus joululahjaksi saadut vihreät villaiset töppöset <3


Ilman vesipulloa en koskaan lähde treeneihin. Olen ennen käyttänyt vesipullona (vanhoja) puolen litran limsapulloja, mutta ne ovat varsinaisia bakteeripesiä.
Löysin tämän ihanan kirkkaan pinkin/lilan (mikä tämä väri on?! Lilanpinkki? Pinkkilila?!) juomapullon h&m:stä. Näitä oli useammassa eri koossa saatavana, ja tämä on kokoa S.


Tämä Intermezzon leotardi on yksi mun vakkaripuvuista. Ostin tämän viime syksynä Treen Ballerina & Liikunnasta, ja tykkään kovasti!
Lisäksi mun suosikkikärkkärit ovat ehdottomasti Gaynor Mindenit. Nämä ovat palvelleet mua uskollisesti jo pitkään, enkä hevillä muuhun merkkiin vaihda. Yksinkertaisesti sanottuna parhaan kärkkärit.
Trikoot taitavat olla Piruetista ostettu, eikä enää käytössä.


Tässä mun ehdoton ykköspuku, eli Plumen hyvin yksinkertainen musta leotardi, tilattu joskus Dance Directista. Tuplaolkaimet vaan tahtovat välillä valahtaa olkapäiltä alas, ovat aavistuksen liian pitkät. Tykkään puvun mallista ja materiaalista.
Kuvassa oleva musta pitsinen harjoitushame on mun uusin hamehankinta Piruetista, ja siitä on tullut mun lempparihame. Trikoot ovat Intermezzon - suosikit nekin.
Tossut ovat (ne kuuluisat :D) K.H. Martinin pehmeät tossut - parhaat! Harmi vaan, että näitä en ole löytänyt enää mistään :/


Tämä vaaleanlila leo on Intermezzon, enkä ole sitä hirveän usein käyttänyt olkainten takia. Nolottaa hieman myöntää, että hoksasin vasta tällä viikolla, että noita olkaimia voi myös säätää tuolla isolla solmulla. Aiemmin yritin kuroa noita olkaimia lyhemmäksi tekemällä niihin solmuja, ja siksi puku on jäänyt vähemmälle käytölle. En suinkaan ole herännyt myöhään... :'D
Vasemmassa kuvassa eBaysta hankittu lyhyt sifonkihame, joka on erittäin sähköinen... tunnilla joudun aina vesipullon avulla kostuttamaan hametta, jotta se ei liimaantuisi jalkoihin ja takamukseen kiinni. Mutta muuten nätti ja käytännöllinen hame.


Tässä kuvassa on nyt se mun uusin Capezion leotardi!
Jos katsot tarkkaan, niin puku hieman lerpsottaa sivulta; olen miettinyt, että kavennan pukua muutamalla pistolla, mikäli siltä tuntuu. Mutta ihana materiaali, ja istuu muuten tosi hyvin.



Ja tässä Porsellin paketin toinen tuote, eli tuo Capezion crop top.

Mitä tykkäsitte tällaisesta postauksesta?
Entä onko teille muodostunut jotakin (ehdottomia) suosikkeja, joita ette hevillä lähde vaihtamaan?

16 kommenttia:

  1. Blochin Elastosplitit. Ainoa huono puoli niissä on se ettei niitä saa kuin ballet pinkin värisenä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ballet pink on nimestään huolimatta aika epäkäytännöllinen väri, sillä se on sen verran silmiinpistävä, että esim. tossuna voi katkaista jalan linjan. Inhoan sitä trikoiden värinä: tuntuu kuin olisin vaaleanpunaiseen - tai mikä pahinta niin lohenväriin! - kiedottu pikkupossu. Jotenkin miellän sen ballet pinkin pikkupossun värinä.. :/

      Poista
  2. Ihana postaus! Mulle suosikiksi ovat muodostuneet Papillonin tossut, Capezion sifonkihame ja Capezion punainen puku :).

    VastaaPoista
  3. Oi miten kiva postaus! :)
    Tuo toisiksi alin musta leotardi on aivan ihana!! <3

    VastaaPoista
  4. toi uus puku on kyllä niin <33 kyl mie oon noita muutamii muitki kuolannu mitä siulla on esiintyn täällä. itellä tosiaa sillo lpr piti olla aina se 'luokka' puku. hki sai olla mikä vaa mutta. <33

    VastaaPoista
  5. Vautsi toi uusi Capezion puku onkin aika hieno! Mulla on myös se mun sifonkihame ihan supersähköinen, mut itseasiassa just viime tunnilla tanssikaverit vinkkas, että kannattaa suihkasta vähän huuhteluainetta, niin jo helpottaa. Tämä on mulle ihan uusi niksi, enkä ole vielä kerjennyt kokeilemaan sitä, mut kovasti ne vakuutteli.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aa, okei, hei kiitti vinkistä!

      Öm.. vielä tarkennan.. eli ei tartte pestä sillä huuhteluaineella, vaan ns. kylmiltään hieman suihkasta sitä huuhteluainetta? :D

      Poista
    2. Siis juu, kylmiltää suihkasta. Eilen treeneissä juttelin lisää aiheesta yhden kaverin kanssa, ja se sanoi että ainakin joskus on myyty ihan sellasta ''sähköisyydenpoistaja''-suihketta, mutta ei oo kuulema nähnyt enää vuosiin sellaista kaupoissa. En itse vielä oo kokeillut tota huuhteluainetta, ku mietin vähän tätä käytännön kysymystä, että pitäiskö mun niinku ostaa/tyhjentää joku suihkepullo ja lorauttaa sinne sitä ainetta, vai miten voin suihkia siististi normi pullossa olevaa nestettä mihinkän :D

      Poista
    3. Hei mäkin muistan sellaisen sähköisyydenpoistajasuihkeen! Pitää kattoa, josko löytyisi vaikka prismasta tai cittarista..?
      Tiedätkö, mäkin rupesin pähkäilemään tuota käytännön asiaa, kuinka "suihkasta" sitä huuhteluainetta... :D Miten sitä osaakin tehdä yksinkertaisista asioista niin hankalaa?

      Ai niin, mä totesin tunnilla, että ton puvun olkaimet oli hiukan liian pitkät, ja puku tuntui... noh, avonaiselta. Joten eilen sitten olin ahkera ja ompelin olkaimet lyhemmäksi. Toki mittasin puku päällä kuinka paljon lyhentää, mutta siltikin onnistuin saamaan niistä eri pituiset :P Ei onneksi pahasti ja nyt puku pysyy hyvin päällä, mutta oikeasti.. voiko olla enää ompelutaidottomampaa ihmistä? :'D

      Poista
  6. kauhea kun oot pahassa kunnossa. ei balettikaan ole mikään tekosyy olla noin anorektinen. toivottavasti paranet vielä joskus.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mun oli tarkoitus jättää kommenttisi julkaisematta, mutta otan sen nyt tähän esimerkiksi.

      Mitä te oikein haette noilla herjaavilla kommenteilla? Mulle pahaa mieltä? Kyllä, siinä onnistutte täysin. Anonyymiteetin takaa on äärettömän helppo huudella mitä vaan, ja se on paitsi lapsellista niin myös typerää. Kuinka moni teistä uskaltaa tulla sanomaan mulle tuollaisia ilkeyksiä omalla nimellään, omalla naamallaan? Mä kunnioitan sellaista ihmistä, joka ei vedä maskia naamansa eteen, piilottele anonyyminä, vaan kertoo _omana itsenä_ asiat.
      Lisäksi teillä ei ole mitään hajua mun elämästä, so called "anorektisuudesta", syistä ja motiiveista. Ette tiedä yhtään sen enempää kuin mitä jaan täällä blogissa ja/tai instassa. Joten jättäkää arvailut itsellenne.

      Siinä vaiheessa kun et enää kommentoi anonyyminä vaan omalla nimelläsi ja omilla kasvoillasi, voin kuunnella sinua. Mutta anonyymit lähinnä ärsyttää ja saa tosi pahan mielen aikaiseksi.
      En haluaisi poistaa anonyymikommentointia käytöstä, koska tosi monella anolla on fiksua ja hyvää asiaa kerrottavana; ikävä vaan että aina joukossa täytyy olla se mätämuna tai kaksi.

      Kiitos.

      Poista
  7. Mä valitettavasti olisin huolissani susta ja vaikka edellisen anon kommentti voi saada sinut puolustuslinjalle niin tosi asiahan se on..:( ei kukaan terve vain ole luurankomainen. Ja todellakin tulisin sanomaan sulle kasvotusten jos oltaisi samalla tunnilla, en sitä haukkumalla tarkoittaisi vaan lähinnä herättävästi. En tiedä johtuuko laihuutesi anoreksiasta vai mistä, mutta huomiota herättäväähän se on:/ oli se mikä sairaus tahansa niin toivon että kehosi kestää noin rankkaa liikuntaa. Mutta tosiaan uskon että huolissaan anot on, vaikea katsella balettipukuja kun luut näyttää niin pahalta. Mutta niinkuin sanoit ei kukaan elämästäai tiedä mitään, toivottavasti olet onnellinen tai onnelline ja ihana elämä tulee pian luoksesi:):)
    Ei tarvitse julkaista tätä, jos et halua.

    -Emma

    VastaaPoista
  8. En ikinä kommentoi blogeihin, vaikka useita säännöllisesti seurailenkin, mutta nyt on pakko kommentoida tähän selvästi lukijoita provosoivaan "liian laiha"-aiheeseen. Itse tanssin myös balettia ja katsoessani näitä kuvia nään toki erittäin hoikan vartalon, mutta lihaksia on kuitenkin niinkuin pitääkin, joten mielestäni käsite luuranko on LIIOITELTU. Baletti on laji jossa kuuluukin olla hoikka ja on aivan eriasia olla luuta ja nahkaa anorektinen, kuin hoikka ja hento ballerina... mielestäni kuvistä näkyy jälkimmäinen. Toisen kehon kauhistelu on myös todella epämiellyttävää, eikä vieraiden ihmisten kauhistelu kenenkään syömishäiriötä paranna, jahka sellainen sattuu olemaan. Ei mulla muuta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos!!
      Mä olen sun kanssa samaa mieltä täsmälleen. Kaikki luurankopuheet ovat liioiteltuja, koska mulla on kuitenkin aika suuri lihasmassa kokoon nähden, ja lihaserottuvuus on hyvä.
      Tanssi on aika pitkälle muovannut mun kroppaa tällaiseksi.
      Sitä mä en ymmärrä, että netti on pullollaan 170-senttisiä 15-vuotiaita balettibloggareita, jotka painavat just ja just 40 kiloa, bmi huomattavasti alhaisempi kuin minun. Minkä ihmeen tähden heidän annetaan olla rauhassa? Kukaan ei heitä pommita ulkonäköä ja -muotoa arvostelevilla kommenteilla, miksi näin? Siksikö, koska he treenaavat enemmän ja todennäköisesti suuntaavat ammattiopintoihin?
      Toisen ihmisen ulkonäön arviointi ja kommentointi on kyseenalaista, ja sen hyväksyttävyys on veteen piirretty viiva.

      Mutta kiitos sinulle, anonyymi! Kerrankin joku toi esille asian oikeamman laidan :)

      Poista

Kommentoi, vaikuta ja ilahduta