26. maaliskuuta 2015

Some Instagram -moments

Tässä taas parin viime viikon kuulumisia Insta-kuvien kera. Enjoy! :)


Dooran kanssa ollaan tehty pitkiä kävelylenkkejä, kun on ollut niin lämmintä ja aurinko paistanut - paitsi nyt kuluneella viikolla. Miten muutamien lämpöasteiden viilentyminen ja kylmä tuuli voivatkin vaikuttaa niin radikaalisti? Tuntui, että joutui kaivamaan jälleen kaikki villapaidat ja -sukat, pipot ja lapaset esiin, ja lopetin jopa sen Täydellisen Kevättakin etsimisen!
Kevät - tule jo!


Sain viime viikonlopun Coppelian treenejä odottaessani napsaistua kuvan tuosta mun uudesta Piruetista ostetusta pitsihameesta. Paremmin tuo hame kyllä näkyisi, jos leotardin värinä olisi joku muu kuin musta... Mutta vähän tuosta saa osviittaa!
Sen Täydellisen Kevättakin metsästyksen lisäksi olen etsinyt sitä Täydellistä Ulkoilutakkia. Kolusin huuto.netin ja tori.fin, Anttilan ja Cittarin, mutta kaikki olivat joko väärän kokoisia tai liian kalliita (mulla ei ole ylimääräistä satasta laittaa yhteen takkiin...). Joten köyhänä opiskelijana muistin Lidlin, ja sieltähän mä tämän takkini löysin, vain 19,99€ (kuulostaa paremmalta kuin 20 € :D). Kovin lämmin tämä ei oikein ole - olen ehtinyt tottua toppatakkiin. Mutta en mä toppaista ulkoilutakkia etsinytkään. Tää on kyllä kiva takki, tykkään!


Multa on kinuttu tyyliin ruokapäiväkirjaa, jollaista en pidä edes omaksi huvikseni. Joten tässä muutamia otteita viime päivien sapuskoista.
Nopeaksi, kevyeksi välipalaksi kehitin hedelmien lisäksi gluteenittoman riisi-maissikakun paprika-sipulituorejuustolla, salaatilla, kurkulla, raejuustolla ja paprikalla. Tää oli aika hyvää.. mutta hankalaa syödä, kun koko tekele mureni käsiin...
Lidlistä löysin tuollaista mansikan ja valkosuklaan makuista proteiinivanukasjauhetta. Pussissa mainostettiin tämän olevan maukasta ja suurin odotuksin ostin tämän, sekoitin oikein huolellisesti veteen ohjeen mukaisesti, annoin jähmettyä ja olin valmis makuelämykseen... mutta pettymys! Tuo oli maultaan ihan ok, mutta koostumus... *yök* Kuva kertonee enemmän kuin tuhat sanaa, ja yhdellä sanalla tuota voisi kuvata klönttiseksi. Erittäin klönttiseksi. Älä kokeile!
Olen koukuttunut tuohon Lidlin Freeway Up -energiajuomaan, sillä se on halpaa ja ihan kohtalaisen juotavaakin. Oikeasti, Lidl, teidän pitäisi maksaa mulle tästä piilomainonnasta :'D
Viime viikonloppuna miettiessäni jotakin ruokavaihtoehtoa, ja koska jääkaapissa oli purkki ruokakermaa ja kaapissa (lidlin, jälleen) nuudeleita, keksin tehdä kinkku-aurajuustonuudelipataa. Erittäin helppo tehdä: keitin nuudelit (maustamattomana), paistoin pannulla ensin kinkkusuikaleet, lisäsin kerman ja paloitellun aurajuuston. Nämä hyvin sekaisin, ja hetken päästä kippasin nuudelit pannuun. Sekoitus, ja annoin hetken porista ja hautua. Koska tuo pata oli suht. raskasta, niin sitä kevensi hieman salaatti. Kannattaa kokeilla, on nimittäin hyvää!

 
Tässä hieman #ootd -kollaasia viime ja tältä viikolta. Doora on jonkinlainen linssilude - se kun onnistui tunkemaan itsensä jokaiseen kuvaan :D
Ps. ne mun nahkabyysat - jostakin revin itseluottamukseni rippeet, ja uskalsin vihdoin ja viimein laittaa ne ylle kouluun, ja ne ovat oikeanpuoleisessa kuvassa (beige pitkä neuletakki, valkoinen paita).
Pitäisi kyllä pestä tuo peili, joku ihme valkoinen läntti siinä. Näyttää siltä, kuin mulla olisi linnunkakkaa housuissa.. :P


Kuvat vasemmalla ja keskellä otettu viime viikolla (ohups, taisin laittaa tuon keskimmäisen kuvan My Day -postaukseen myös..). Mutta kuva vasemmalla: välipalaa syömässä ja pian tanssitunnille menossa. Mun perinteinen ballet class -look. Keskimmäisin kuva koulussa - auringonpimennys -look. Ja oikeanpuoleinen kuva otettu tänään, menossa käväisemään terkkarissa labrassa ja sitten kouluun sijoitustoiminnan kurssille.
Ahdisti hirveästi se kurssi! Mä en ole tarkoituksella taloushallinnon opiskelija, kun en tajua siitä yhtikäs mitään. Ja mitä se koko sijoitustoiminta oli? Raha sitä ja raha tätä. Joka toinen sana, jonka opettaja sanoi, oli mulle suunnilleen hepreaa - ei mitään toivetta että pääsisin kurssia läpi! Joten huolimatta siitä, että mun on pakko ens syksynä tehdä jo yksi rästissä oleva (kansainvälinen) valinnainen kurssi JA jos lopettaisin tämän sijoitustoiminnan kurssin, niin myös toinen vapaavalintainen kurssi jäisi rästiin, mä lopetin tuon kurssin. Opettaja ei tykännyt hirveän hyvää, "ei saa luovuttaa, markkinoijat tarvitsevat tätä tietoa kans! Käy sieltä-ja-sieltä katsomassa mitä sijoitustoiminta on liibalaaba...". Toki ymmärsin hänen pointtinsa, mutta sen sijaan että olisin luovuttanut ja jatkanut kurssia ja ahdistellut siitä seuraavan 7 viikon ajan, osasin pysyä jämäkkänä ja lopettaa kurssin. Ette uskokaan mikä paino vierähti mun hartioilta! Okei, joudun ensi syksynä opinnäytetyön lisäksi vääntämään pari pakollista ja pari vapaavalintaista kurssia, koska lusmuilin hieman viime vuonna. Mutta ennemmin teen ne kurssit sitten ensi syksynä kuin mitä ahdistuisin kohtuuttomasti sellaisesta kurssista, johon mulla ei ole minkäänlaisia resursseja tai mahdollisuuksia päästä edes läpi. Se kurssi on kuulemma vaikea jopa niille, jotka ovat erikoistuneet taloushallintoon, joten minä, joka on just rimaa hipoen päässyt ne hemmetin talouspuolen pakolliset opinnot, niin no-no.


Doora - ikuinen haaveilija <3 (miten tähän saa läppärillä sellaisen pikkuisen mustan sydämen? joskus osasin laittaa sen, mutta tällä läppärillä en. ei siis ole numeroita kuin tuossa ylhäällä)
Meidän naapurissa on menossa talon kunnostustyöt/remontti, ja Nappun yksi lempipuuhista on istua ikkunan edessä muristen remppamiehille :D

Loppuviikolle suunnitelmissa on treenejä, sillä huomenna perjantaina tulee meidän toinen koreografi, ja ruvetaan tekemään Faustia. Ei mitään hajua siitä, millainen proggis on kyseessä; mut on castattu hitaaseen valssiin, ja siinä on kaiken kaikkiaan neljä osiota: Noita, nopea ja hidas valssi sekä adagio. 
Toinen hieman isompi proggis ns. irrallisten numeroiden lisäksi on Coppelia, tosin lyhennettynä versiona. Mä olen toisessa esityksessä Coppelia, ja toisessa olen mukana masurkassa. Aika hupaisaa, sillä silloin kun aloitin tässä balettikoulussa, oli kevätnäytöksessä Coppelia ja silloin olin mukana masurkassa :D Tosin esiintymään asti en päässyt, sillä jouduin siihen polvileikkaukseen kesken kauden. Mutta näin se ympyrä sulkeutuu :)
Millaisia näytöksiä teillä on luvassa? 

Ja pahoittelen mun alkeellista kuvankäsittelytaitoa. Läppärillä on vain Paint, johon mun kuvankäsittelytaidot vielä just ja just riittävät. 

13 kommenttia:

  1. Kiva postaus!! Kauniita kuvia ja mielenkiintoista luettavaa :)

    Mulla yks lempiruuista on vähän samanlainen kuin tuo kinkkunuudeli-ruoka, mutta itse paistan kinkut ja laitan sekaan herkkusieniä ja ananasta ja kastikkeeksi kermaa ja vähän pippuria ja syön spagetin kanssa, nam! :P

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kommentistasi :)
      Kuulostaa tosi kivalta tuo kuvailemasi ruoka, ananas tois hyvää makeutta muuten suolaiseen ruokaan. En kyllä tykkää sienistä, mutta onhan noita korvaavia vaihtoehtoja vaikka kuinka. Kiitti tuosta vinkistä, pitänee kokeilla joku päivä :)

      Poista
  2. Kiva postaus, pääsee vilkaisemaan sun elämää myös tanssin ulkopuolelta! :)
    Tuosta sydän jutusta, että sitä ei mun mielestä saa tehtyä läppärillä :(. Tästä syystä käyn aina kopioimassa sen jostain, jos on ihan pakko saada se johonkin :D.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva että tykkäsit :) Oon tarkoituksella tehnyt enemmän sellaisia postauksia, jotka ei suoraan käsittele tanssia. Tulee vähän enemmän sisältöä :>
      Vitsit mua vaivaa tuo sydänjuttu. Siis oon joskus onnistunut läppärillä tekemään sen... mutta en sitten muista, että oliko kyseessä mun toinen läppäri. Tein nimittäin läppärien vaihdon mun vanhempien kanssa, kun oman koneen kans meni hermot :D

      Poista
  3. Tosi kiva postaus. En oo ikinä ollut ns koiraihminen, koska olen niin superallerginen koirille, mutta Doora on mielettömän söpö. Teethän postauksen/postauksia näytöstreeneistä? Ja tsemppiä opiskelujen loppuhin, kyllä ihminen saa itse päättää mikä on tärkeää eikä aina tarvitse mennä opettajien mielen mukaan, vaikka he ammattilaisa ovatkin. :) Leenaniina

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva että tykkäsit :)
      Hih, mun on pakko tehdä pieni tunnustus. Mä en ole aiemmin ollut mikään hirveä (räksyttävien) pikkukoirien ystävä. Olin jo ehtinyt myydä sieluni greyhoundeille. Mutta toista koiraa etsiessä oli pakko rajata haku pieniin koiriin tilanpuutteen takia. Mielessä oli aina ne pikkuruiset äkäiset chihuahuat, jollaista en itselleni oikeastaan haluaisi. Mutta Doora oli kuin taivaan lahja! Onhan se räksyttävä pikkukoira, mutta niin loistava persoona, ja me ollaan kyllä paljon samanlaisia :D Pitäähän sen pienenkin jostakin ponnistaa ja puoliaan pitää, ja yleensä se on se ääni. Ja itsepäisyys..
      Juu, kyllä mä teen jälleen postauksen näytöksestä :)

      Poista
  4. Blogin hallinnoija on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

      Poista
    2. Blogin hallinnoija on poistanut tämän kommentin.

      Poista
    3. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

      Poista
  5. Sydänkoodin saa yleensä painamalla pohjassa näppäintä alt ja samalla näppäämällä numeron 3. En tiedä toimiiko sellaisella koneella jossa on ylärivillä numerot, mutta kannattaa testata. :) riippuu toki käyttö järjestelmästäsi - Google osaa yleensä auttaa ohjaamalla sivulle joka on tarkoitettu juuri sille oman koneen järjestelmälle, josta löytyvät ohjeet erilaisiin symboleihin. (alt code heart windows/mac voisi olla hyvä hakusanasto?)

    VastaaPoista

Kommentoi, vaikuta ja ilahduta