5. helmikuuta 2015

What's in my dance bag?

Tämä postausidea on pyörinyt mun mielessä tosi pitkään, ja nyt kun ollaan saatu tanssikoulun omat tuotteet, ajattelin toteuttaa tämän postauksen.

Eli tällainen on mun uusi treenilaukku, ja kuten kuvasta näkyy, niin laukku on varustettu tanssikoulun omalla logolla.
Mä tykkään tästä laukusta, sillä se on just riittävän tilava. Molemmissa päädyissä on taskut, ja lisäksi isossa varsinaisessa taskussa on vielä minitasku. Laukussa on tavalliset kantohihnat sekä pitkä, olan yli menevä säädettävä kantohihna.
Mun edellinen laukku oli niin säälittävä ja lisäksi se kangas mureni, niin että pienenpieniä kankaan murusia oli kaikkialla laukussa. Niitä saikin aina varistella treenikamoista.. Joten tämä uusi laukku tuli tosi tarpeeseen!

Mä en kuljeta treenilaukussa koko omaisuuttani mitä treenivaatteisiin tulee. Koska asun ihan tanssikoulun vieressä, puen aina kotona trikoot ja balettipuvun ylle, ja koulun kaapissa säilytän Grishkon villahaalareita, varatrikoita sekä yhtä pitkää sifonkihametta.
Mutta näissä kuvissa on ne, mitä itse raahaan mukana.


1. Piruetista joskus vuonna pipo ja nakki ostettu paksumpaa kangasta oleva kietaisuhame.
2. Uusin, eBaysta tilattu sifonkihame. Olen edelleen kahden vaiheilla pidänkö tämän myynnissä, sillä olen ruvennut tykkäämään tästä hameesta. Kun sain tämän hameen, mun ensivaikutelma oli että hame on liian lyhyt. Mutta nyt en olekaan ihan varma.
3. Itse tehty - tai, no ompelijalle tämä päätyi teetettäväksi - pitsihamonen.


Violetit säärystimet ovat pitkät Intermezzon aukottomat säärystimet, jotka sain Treen Ballerina ja Liikunnasta kaupanpäällisiksi. Tosi kivat, tykkään näistä!
Mustat, about polviin asti ulottuvat kanta-aukolliset säärystimet, olisiko Piruetista? En ole ihan varma, koska nämä ovat suht. vanhat.


1. Intermezzon hikisortsit, ostettu Ballerina ja Liikunnasta. Nämä ovat kivat lämppäsortsit, mutta tällaisena vilukissana tarkenen käyttää näitä sortseja "vain" kesällä, tai lämpimämmällä kelillä. Näin talvisaikaan luotan villahaalareihin.
2. Nämä ovat alunperin Piecesin tosi paksut leggarit, joista tein lämppäpaidan :D Leikkasin haaraosan auki, avasin hieman vyötäröosan saumoja ja lyhensin lahkeita. Luovuutta voi käyttää monella tavalla :'D


1. K.H. Martinin supervanhat pehmeät tossut, ovat olleet käytössä ekasta balettitunnista saakka ja hyvin ovat palvelleet! Mun luottotossut, ehdottomasti. Tosi kestävät - mitä nyt sisäpohja irtosi ja isovarpaan kohdalla pientä kulumaa, mutta hei, kestäneet neljä vuotta!
2. Gaynor Mindenin kärkkärit, palvelleet uskollisesti piiitkään. Enkä vaihda! Pussissa kuljetan numerot 2,3,4,5 ja 6.
3. Tennispallo - foam roller on kotona - jolla saa availtua lonkkia ja selän fasettilukkoja sekä hierottua kipeitä lihaksia. Toimii!
4. Lampaanvillaa käytän kärkkäreissä pehmusteina. Mulla on hieman ongelmalliset koivet (toka varvas aika pitkä ja kapea jalka vajoaa boksiin), joten kun lampaanvillaa laittaa tossujen ulkosyrjälle, se vie ylimääräistä tilaa, pitää jalan paikallaan ja toimii pehmusteena. Gaynoreiden kohdalla joskus pehmustus voi olla ongelmallista, koska GM:n tossujen kanssa ei pitäisi käyttää mitään ouch poucheja sillä tossu on pehmustettu. Lisäksi ouch pouchia käyttävät ostavat herkästi liian isoja tossuja, ja GM:n tossujen sovitus ja oikean koon löytäminen on supertarkkaa. Eli ei ouch poucheja tai silikoneja, GM:n fitting kit on kustomointia varten, ja jos tarvitsee lisäpehmustusta, lampaanvilla on loistava, mutta myös esim. geeliset varvassukat ovat ihan kivat. Mä käytin pitkään niitä varvassukkia isovarpaissa, mutta niihin (varpaisiin siis) kohdistui niin kova paine, että kovin pitkään en voinut varpailla olla. Oulun Silkkirummussa mua neuvottiin tuon lampaanvillan suhteen, ja siitä lähtien heitin varvassukat menemään, eikä enää ole ongelmia. Jos joku varvas kaipaa enemmän suojaa, käärin sen ympärille villaa ja kiinnitän teipillä.
5. Teipit. Iso rulla on Bunheadin, pienen rullan olen ostanut apteekista (jotakin pehmeää haavateippiä). Tuo Bunheadin teippi on aika kovaa, joten käytän sitä silloin, jos villaa pitää kääriä varpaan ympärille. Muuten suoraan varpaaseen käytän tuota apteekista ostettua teippiä, koska se on pehmeää ja pysyy tosi hyvin paikallaan eikä revi ihoa irti. Mun täytyy teipata aina pari varvasta, koska niistä lähtee herkästi nahka.
6. Thera-Band eli jumppakuminauha. Nilkkajumppaan esimerkiksi, mutta näiden käyttömahdollisuudet ovat loputtomat.
7. Mun polvituki. Leikkauksesta on pian kolme vuotta, joten olen nyt ruvennut treenaamaan ilman tukea.


Sitten sekalaista tavaraa, kuten (tossujen) ompelutarvikkeet (1), Bunheadin Stitch Kit on loistava! Paketissa on tosi kestävää lankaa, kaksi paksumpaa neulaa sekä putelin korkissa on pieni leikkuri.
Doven käsirasva (2) kulkee myös mukana varmuuden vuoksi. Pinkissä verkkopussukassa (3) kulkee hiusverkko, pienet nutturapinnit vanhassa lääkepurkissa (6), sillä tuo purkki on just loistava! Isommat nutturapinnit sekä tavalliset hiuspinnit (kasa nro 7) pysyvät myös verkkopussissa tallessa.
Särkylääkettä (4) mulla on aina mukana, sekä laastareita (5).
Yleensä mulla on myös kurkkupastilleja sekä tietty vesipullo, jotka ovat jääneet kuvasta.


Ja lopuksi meidän uusi huppari - tosin tämä ei varsinaisesti kuulu tanssilaukun sisältöön.
Perus musta huppari, edessä vetoketju ja taskut, ja takana tanssikoulun logo. Aivan ihana tämä, tykkään tosi paljon!

13 kommenttia:

  1. Hei tosi kiva postaus!! Mä käytän mun gaynoreissa, melko ohuita silinkoni pehmusteita.. Ihan ok NE siellä on mulla on vaan se ongelma että kun mä ostin niitä niin se myyjä sano että NE on mulle täydelliset NYT käytössä on ilmenny ongelmia kun NE on niin leveet(taitaa olla vielä kapein malli) joten oon joutunut kaventamaan niitä ompelemalla ja kääriä mun jalat käsi paperiin ennen jalkaan pistämistä. Mistä noita ompelutarvike pakkauksia saa ostettua? Mukavaa helmikuuta T.elli
    ellimmatilda.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei Elli!

      Ostin oman Bunheadin Stitch Kitin Dance Directista, mutta pikainen tsekkaus näytti, että Tanssitarvikkeessa myyvät tuota Stitch Kitiä myös.

      Poista
  2. Ihmettelen taas tätä tavaran määrää :'D. Tosin en sano mitään siihen asti, kunnes mullakin on yhtä mittava historia baletin kanssa! Eniten ihmetytti 3 kpl hameita + yksi kaapissa :D. Mutta pakko sanoa, että olet löytänyt kestävät tossut. 4 vuotta? Aika hyvä suoritus tossuille! Mun tossut hajosivat jo n. 15 tunnin jälkeen ;D.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Helinä, koskaan ei tiedä minkä hameen haluaakin laittaa tunnille. Ja kaikki hameet on erilaisia! Osasyy siihen miksi mä roudaan mun tanssilaukussa niin paljon tavaraa, on omatoimiset treenit. Kun lähden peilisalille harjoittelemaan, mä olen niiden tavaroiden "armoilla" jotka mulla on kotona, enkä nyt viitsi murtautua tanssikoululle hakemaan kaapista yhtä hametta :'D Ja mun tanssikassissa on nyt huomattavasti vähemmän ylimääräistä kamaa ku aiemmassa laukussa, jossa kuljetin samaan aikaan jopa 2 boleroa, 2 puseroa, t-paitaa, neuletakkia, treenisortseja plus nuo postauksessa mainitut tavarat, joten mä olen edistynyt huimasti! :D

      Mä olen kans hieman yllättynyt mun tossujen kestävyydestä, mutta hyvä niin. Hinta-laatusuhde tosi kohdallaan, maksoin tossuista jotain 20e ja kestävät edelleen. Sulla on ollut jotkut maanantaitossut.. ;) Pestähän nuo kyllä voisi - näyttävät niin järkyttäviltä. Mutta pelkään, että ne hajoaa sitten siihen pesuun, ja mun leveilyltä putoaa pohja :DD
      Suosittelen kyllä noita K.H. Martinin pehmeitä tossuja!

      Poista
    2. Ahaa. Mä oon tottunut päättämään jo kotona, mitä puen päälle, kun tunnille kestää kävellä se viitisen minuuttia :'D. Nythän tuo kuulostaa jopa kohtuulliselta määrältä verrattuna aikaisempaan!

      Mun Capezion tossuissa oli kyllä jotain pientä häikkää. Purkavia lankoja, mureneva pohja, irronnut sisäpohja jne. Näitä en ole Jenskun samanlaisissa tossuissa huomannut ollenkaan. Joten taisivat olla maanantaipari tosiaan! :D

      Poista
    3. Juu, niin mäkin päätän ja puen jo kotona trikoot ja balettipuvun ylle. Mutta hameen kohtalon päätän yleensä vasta pukkarissa :D
      Mitkä Capezion tossut sulla oli, tai siis mikä malli? Mulla on nuo Capezion Pro Canvasit ihan uutena ja jääneet käyttämättä, mutta olen tässä miettinyt, että parempi pitää ne itsellä, koska K.H.Martinit taitavat olla pikkuhiljaa elämänsä ehtoopuolella, ja mustat Sanshat olen myynyt.

      Poista
    4. Mun tossut olivat juuri tuota samaa mallia! Toivottavasti sun tossut ovat astetta laadukkaammat :). Mulla sen toisen tossun pohja näytti jo uutena pinnasta murentuneelta (vähän taivuttaessa putoili jotain purua) ja lankoja roikkui vähän siellä täällä :D.

      Poista
    5. Höh, onpas tosiaan olleet maanantaiaamun laatua :P
      Mä en ole noita Capezioita pitänyt kuin yhden tangon verran jalassa, jotenkin musta tuntuu kuin ne olisivat aivan aavistuksen verran liian pienet. Ehkä mun pitää antaa niille vielä mahdollisuus..

      Poista
  3. Noi mun venähtivät käytössä melko hyvin, kannattaa kokeilla käykö sunkin parille samoin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Okei, kiitti vinkistä! Pitää kokeilla ja toivoa parasta :)

      Poista
  4. Mun on pakko tulla hehkuttamaan GM:n kärkkeitä! Oon tositosi positiivisesti yllätynyt niistä! Oon siis tanssinu about 5v kärkkäreillä 2-3 pelkästään kärkkäri 90minuuttista ja mulla oli monta vuotta vaihdellen blockin ja capezion kärkkäreitä, omistin myös feedit mutta ne ei sopinut enää parin vk päästä ollenkaan. Ja tosiaan esim blockit kuluivat aina vajaassa vuodessa ihan loppuun ja opettaja joutui huomauttamaan ja neuvomaan mua siitä, että ns. hyppään kärjelle koska tossu on jo niin kulunut enkä saa siihen tuntumaa. Ni sitten kävin ulkomailla kesän tiiviskurssilla ja siellä valmentaja suostutteli mut kokeilemaan gm iä! Olin ollut niiden suhteen hyvin varauksellinen kun monet opettajat eivät niistä tykkää mutta itse marssin helsingin liikkeeseen, sovitin lähes ilman mitääm pehmustetta ja rakastuin!! En voinut edes kuvitella että kärkkäreillä tanssimisesta tulisi gm ien avulla niin helppoa ja silti hallittua! Tossut ovat kestäneet superhyvin ja käytän vain todella ohuita kangas/vanu pehmusteita, tossu ei löysty sivusuunna mikä oli myös mulle HYVIN kapeajalkaisena iso ongelma! Artikulaatio on parantunut ja vaikka tossu on oikeesti superpehmeä niin tuntuma lattiaan pysyy ja luotti nilkkojen kestävyyteen on varmaan 50% parempi! (: ja tosiaan löysin juuri blogisi, kirjoitat tosi kivoja ja asiallisia postauksia!
    -Tiia

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Korjaus tuohon edelliseen; siis viikossa tanssin 2-3 90min tuntia kärkkäreillä (: anteeksi sekavuus!
      -Tiia

      Poista
    2. Heippa Tiia,

      Ja hienoa että säkin olet löytänyt itsellesi hyvät tossut :) Mä olen sun kans samaa mieltä, että GM:n tossuilla kärkkärityöskentely on niin paljon mukavampaa, ja luotto nilkkoihin - ja samalla itseeni - on kyllä parempi kuin Grishkon tossuilla.
      GM:n tossuista on tosi monia mielipiteitä vallalla, ja mun mielestä tossua ei pitäisi tuomita ennen kuin sitä kokeilee. Kaikki tossut eivät sovi kaikille, mutta tosi moni on löytänyt GM:n tossuista avun.
      Kiitos kommentistasi ja kehuistasi, ne piristivät päivää :)

      -Heidi

      Poista

Kommentoi, vaikuta ja ilahduta