11. joulukuuta 2014

Onko kipu ystävä?

Sanotaan, että kipu on ystävä. Ja periaatteessa se onkin: kipu on kehon keino ilmoittaa, että nyt on jokin pielessä. Mutta ihmiskunnan myötä on kehitetty myös lääkkeet poistamaan kipua. Viisastako?

Kävin itse kipupolilla selkäongelmien takia, ja hyvä uutinen on se, että mun tilanne on niin hyvä, ettei tarvitse ryhtyä mihinkään toimenpiteisiin. Huono uutinen on se, ettei ole mitään taikapilleriä poistamaan nämä ongelmat. Liikuntaa, lepoa ja kivunlievitystä, sanoi tohtori Neuro.
Sainpas vielä kehut, kuinka mulla on lihaksikas selkä, ja lihaksikas kroppa muutenkin ;) Kiitos kuuluu siitä baletille.

Säpsähdin itse sitä uutista, että mun ranka tulee jäykistymään seuraavien 5-15 vuoden sisällä entisestään.
Se on luonnon oma korjauskeino; koska ihmisen luusto uudistuu kymmenen vuoden välein, mulla se käytännössä tarkoittaa sitä, että ranka kalkkeutuu ja jäykistyy, mutta parantuu.

Palatakseni tuohon kipukysymykseen, niin mä pidän kipua ystävänä. Kun mä tunnen kipua, tiedän heti hellittää jonkin suhteen.
Kiitos kivun, mä osaan kuunnella kroppaani ja kerrankin olla sillekin ystävällinen!

Kathryn "Katie" Morganilta löysin jälleen kerran hienon videon liittyen vammoihin ja kipuun, ja voin vain todeta, että Katien vinkit vammojen ehkäisyyn sekä niiden hoitoon ovat tosi hyviä. Etenkin se, miten pitää tiedostaa oma keho ja kuunnella sitä, oli tosi järkineuvo.
Tuo video on alla, ja sen pääsee näkemään myös tästä.




 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommentoi, vaikuta ja ilahduta