27. marraskuuta 2014

Tanssifakta #2

Siinä missä muilla on huono hiuspäivä, mulla on huono nutturapäivä. Itse asiassa mulla meni pitkään - oikeastaan tähän syksyyn saakka - ennen kuin opin oikeaoppisen ballerinanutturan tekemisen.
Tähän on ollut syynä aika pitkälti mun hiusten pituus; nyt kun hiukset yltävät lapaluiden alapuolelle, saan tehtyä hyvän nutturan.. yleensä.

Kun aloitin baletin, mulla oli ihan lyhyt poikatukka. Syömisongelmat aiheuttivat sen, että multa lähti hiukset lähes kokonaan, ja kun ne sitten rupesivat kasvamaan niin mä aloitin operaation Mustasta Blondiksi. Blondattu kuontalo koki vielä yhden kovan kolauksen, kun vuonna 2011 oltuani hiusmallina, niin siellä joku opiskelija virheellisesti teki värinpoiston mun hiuksiin. Noh, siitä seurasi tietty se, että mun hiukset leikattiin ihan sikalyhyiksi ja värjättiin jollakin ihmeen siniharmaalla savyllä. (Sanomattakin selvää, että seuraavana päivänä juoksin pipo päässä ostamaan hiusvärin ja sain oman tumman värini takaisin)
Kasvatettuani hiuksia tarpeeksi, hankin teippi- ja sinettipidennykset. Viimeinkin, viimeinkin sain tehdä sen oikean ihanan balettinutturan!

Nooh.. pidennysten takia mä jouduin aloittamaan nutturan tekemisen jopa 45 minuuttia ennen tunnin alkua, ja lopulta temperamenttisena ihmisenä puoliksi revin ja puoliksi poistatin ne pirun pidennykset. Oma tukka oli kärsinyt aika pahasti niistä pidennyksistä, ja vasta pari vuotta sitten hiukset olivat ponnaripituiset, joten nuttura ei onnistunut silloin(kaan).
Ekan kerran sain tehtyä nutturan _omiin_ hiuksiini vasta viime vuoden keväänä, ja voi sitä iloa ja autuutta! :D Ei uskoisi miten pienestä - tai tyhmästä - asiasta ilo voi olla kiinni, mutta mulle nutturan tekeminen ja sen onnistuminen on ollut aina pieni merkkipaalu. Missä, en tiedä.

Pitkät ajat vietin youtubessa etsimässä hyviä nutturatutoriaaleja, ja tosiaan vasta nyt tänä syksynä se onnistuu parissa kolmessa minuutissa. Ekspertti en ole - kaksi peiliä tarvitsen edelleen - mutta huomattavasti parempi kuin muinoin ;)

Pidennykset -11, menossa katsomaan Joutsenlampea

...ja tänä kesänä omilla hiuksilla

2 kommenttia:

  1. Saanko kysyä, että miten sitten teet sen nutturak, onko sulla esim joku tutorial tai joku mistä katoit sen vai?
    Ja ihana blogi sulla ❤️

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä teen sen niin, että ensin harjaan kaikki hiukset ponskarille tiukasti. Sitten kieputan sen poninhännän itsensä ympäri ja pyöritän sen sitten sen ponskarin "juuren" ympärille, kiinnitän pinneillä et voilá! Välillä käytän myös hiusverkkoa - lähinnä näytöksissä, sillä ilman verkkoa mun (ohut) tukka pysyy vallan mainiosti paikallaan, kunhan vaan käytän kunnon ns nutturapinnejä, enkä niitä ns. bobby pinnejä.
      Mutta tässä videossa on hyvin neuvottu tuon nutturan tekemisen:
      https://www.youtube.com/watch?v=PhfqcU2W8q4&list=RD6Ly8RtQijPc&index=3

      Poista

Kommentoi, vaikuta ja ilahduta