26. marraskuuta 2014

Tanssifakta #1

Plies, tendus and pirouettes -blogin Henna teki mielenkiintoisen Tanssifakta -postauksen - tai sarjapostauksen - ja mä ajattelin tehdä saman haastemuodossa.
Eli säännöt ovat varsin yksinkertaisesti, että viiden päivän mittainen haaste, ja jokaisena päivänä pitää kertoa itsestä joku tanssifakta. Mitä haastettaviin tulee, jokainen päättäköön sen itse. So simple!

 Mun ensimmäinen tanssifakta...

Olen kokeillut niin tossuissa kuin tanssivaatteissakin tosi tosi monia valmistajia, mutta vain muutamat olen todennut ns. luottomerkeiksi.

Leotardeissa mun suosikkimerkit ovat Capezio ja Intermezzo, koska...
  •  molemmat tekevät sellaisia leotardeja, jotka ovat M-koossa(kin) tarpeeksi pitkiä ja leveitä, vaikka pieni ihminen olenkin
  • Intermezzo tekee aivan ihania pukuja (pitsiä, mesh-verkkoa, samettia, tosi kauniita leikkauksia), ja mulla onkin Intermezzolta just tuollaisia pitsi-, sametti- sekä mesh-verkkokankaista pukua, ja tykkään ihan mielettömästi!
  • Capeziolta puolestaan saa hyviä ja hyvin leikattuja peruspukuja, ja varsin edullisella hinnalla
  • pitävät kuosinsa
  • tosi miellyttävä materiaali
  • tiedän aina saavani varmasti sopivan puvun, vaikka netistä tilaisinkin
Tossuissa (kovissa) olen kokeillut Grishkoa ja Gaynoreita, pehmeissä K.H. Martin, Sanshan Pro 1 sekä Capezion Pro Canvas, ja näistä suosikkini ovat kovista Gaynorit ja pehmeistä K.H. Martinit, koska...
  • Gaynorit eivät kuole vaan pitävät kuosinsa, ja kiitos sen nahkaisen pohjan ja kärjen tossu ei liukastele kuten old-school kärkkärit
  • Gaynorit ovat pehmeät, joten pehmusteeksi riittää lampaanvilla, teipinpala sinne tai tänne, sekä Gaynorin parit omat lisäpehmusteet
  • Gaynorit jalassa uskallan luottaa enemmän itseeni ja tossuun
  • K.H. Martinin tossu on pysynyt ehjänä lähes kolmen vuoden ajan, se istuu (pieneen) jalkaan hyvin ja tukee jopa vahvasti pronatoivaa jalkaa
 


Näin ensimmäinen Tanssifaktan kunniaksi haastan Pienen balettiblogin Helinän :)

3 kommenttia:

  1. Mulla meni Capezion puvuissa hermot huonoon laatuun; puvut haalistuivat mielestäni tosi nopeasti. Tästä tosin on jo aikaa useampi vuosi, joten ehkä laatu on parantunut. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Höh, aika jännä :P
      Mulla kyllä ovat puvut pitäneet kuosinsa hyvin. Mä kyllä uskon siihen, että tanssivarusteita valmistavat merkit pyrkivät kehittämään laatuaan mahdollisimman paljon :)

      Poista
  2. Ihanaa saada eka haaste! Kiitos :) Aloitan tuon varmaa heti huomenna!

    VastaaPoista

Kommentoi, vaikuta ja ilahduta