23. marraskuuta 2011

Polvipulmia

Tänään minulla olisi tanssitunti puoli kuudelta. Koska polvea ei leikattu, voisin periaatteessa osallistua tunnille. Mikä osallistumista estää, on se urheiluvamma - hyppääjän polvi. Plus en halua mennä kuulemaan ihmetyksiä ja keksiä selityksiä miksi olen jo jalkeilla ja vieläpä molemmilla jaloilla.

Toisaalta kyllä reilun kuukauden mittainen treenitauko tekee tosi hallaa; menee viimeisetkin rippeet siitä, mitä osaan. Ja mulla on aina ollut ongelmia port de brasissa eri asennoissa. Mm. pliéitä tehdessä mun käsi tuntuu liikkuvan niin epäluonnollisesti, vaikka periaatteessa se on yksi baletin helpoimmista ja ehdottomasti peruskäsien harjoituksista. Ja lisäksi - mä en voi osallistua kärkitossutyöskentelyyn, koska omani ovat siis sanoneet sen hyvän yhteistyön irti. Tossuilla, joista on kärjet kuluneet puuhun asti puhki ja jotka eivät tue jalkaa, ei enää tehdä hyppyjä ja piqué-piruetteja (piruetteja, joissa pyörähdetään vain yhdellä jalalla toisen ollessa työjalan takana noin polven korkeudella). Tosin piquét ovat mulle hankalia myös pehmoisilla.
Onko kenelläkään vinkkejä piruettien tekoon?
Viime yönä näin unta, että opin yllättäen fouétte -piruetit ja niitä tein yhä uudelleen ja uudelleen - yli 40 - ja sain lempinimekseni "hyrräballerina".

Varasin eilen hierojalle ajan. Tunnin ajan pääsen olemaan moukaroittavana, mutta eiköhän siinä avaudu selän lukot. Sekä varmaan viikonloppuna menen katsomaan Twilightin Aamunkoin. Olen vannoutunut porunpuhuja mitä tulee kirjoista tehtyihin leffoihin, mutta myönnän salaisuuden: mulla on PAKKOMIELLE näkemään Twilightit. Tämän ikäisenä jo! Tarkoitan, että Twilight on lähinnä teinikamaa.. mutta minkäs teet mieleltään nuorelle kakaralle :)

Myös juhlavaatteita olen lähdössä katsomaan Joutsenlampea silmälläpitäen. Ensin ajattelin, että ostan mustan mekon, mutta sittemmin olen tullut muihin ajatuksiin. Mustat housut yhdistettynä johonkin siistiin ja kerrostettuun yläosaan on paljon monipuolisempi ja -käyttöisempi yhdistelmä.



Haaveilen usein, että olisin yhtä tyylikäs ja chic kuin Audrey Hepburn. Hän saisi jätesäkinkin näyttämään haute couture -puvulta! Nuo suuret, tummanruskeat silmät, selkeät kulmakarvat ja kauniit kasvonpiirteet jäävät jokaisen mieleen - ja jokainen on varmasti nähnyt sen kuuluisan taulun Audreystä elokuvassa 'Aamiainen Tiffanylla'.
Joitakin onnistaa.. :O

Mutta eikun kiertämään ympäri Seinäjokea ja metsästämään juhlakuteita!

Pieni huomautus näin lopuksi:
olen saanut tietää, ja myös itse olen huomannut että kommentointi ei tahdo onnistua, koska anonyymina kommentointi ei onnistu. Joten kun omistat esim. tuon Google-tilin tai muun tilin, niin itselläni ainakin kommentointi luonnistuu niin, että ensin kirjautun tililtä ulos ja sitten takaisin sisälle --> onnistuu kommentointi.
Kokeilkaas, jos näin onnistuu!



Margot Fonteyn 'Odettena' Joutsenlammessa


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommentoi, vaikuta ja ilahduta